آمادگی دانشگاه یاسوج برای افزایش فعالیت فرهنگی در حوزه دفاع مقدس

رئیس دانشگاه «یاسوج» گفت: آمادگی کامل داریم که در حوزه دفاع مقدس و در سایر عرصه‌های فرهنگی مرتبط با شهدا، آزادگان و جانبازان به استان خدمت کنیم.
کد خبر: ۲۸۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ - 01May 2018

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و دانشگاه «یاسوج»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد و «احمد عریان» رئیس دانشگاه «یاسوج» با یکدیگر دیدار و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

آسمند در این دیدار، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و انتصاب رئیس دانشگاه یاسوج، اظهار داشت: ضروری است فرهنگ دفاع مقدس در سطح دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر و مرکز اصلی آموزشی استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تقدیر از مجموعه آموزشی دانشگاه یاسوج پیرامون ارائه ۲ واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس»، افزود: تعامل و هماهنگی و ارتباط نزدیک دانشگاه یاسوج و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، می‌تواند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه کمک کند.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این دیدار اظهار داشت: دانشگاه یاسوج ۳۵ رشته متعدد دارد و می‌طلبد که در زمینه دفاع مقدس هم ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر هفته با سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برنامه مشترک داریم، افزود: آمادگی کامل داریم که در حوزه دفاع مقدس و در سایر عرصه‌های فرهنگی مرتبط با شهدا، آزادگان و جانبازان به استان خدمت کنیم.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: می‌توانیم در قالب تفاهم‌نامه، چارچوب ثابتی تعریف کنیم که بتوان سال‌های متمادی این فعالیت‌های ارزشی حوزه ایثار و شهادت را ادامه داد، به عنوان مثال می‌توان موضوعات متعدد را در اختیار دانشگاه قرار داد تا بتوان از این طریق دانشجویان را ترغیب به ارائه آثار پژوهشی کرد.

عریان با بیان اینکه برای همکاری با کمیته تخصصی پژوهش دفاع مقدس هم آمادگی داریم، عنوان کرد: از واحد ایثارگران دانشگاه می‌خواهیم که نهایت تعامل و همفکری را با مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کمیته تخصصی پژوهش داشته باشد.

وی در رابطه با بحث اعزام راهیان نور نیز گفت: دانشگاه یاسوج همیشه در این مورد پیش قدم بوده و هرساله خواهران و برادران دانشجو را به مناطق عملیاتی می‌فرستیم و تمایل داریم در این زمینه به صورت وسیع‌تر ورود پیدا کنیم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه یاسوج و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امضا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار