با پیام آیت الله مکارم شیرازی؛

نخستین کنگره ملی «جوانان مدافع حرم» در قم برگزار شد/ تجلیل از خانواده‌های ۲۳ شهید مدافع حرم

نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم عصر امروز با حضور مسئولان استانی و خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و با پیام آیت الله مکارم شیرازی در سالن فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳ - 03May 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم، به همت وزرات ورزش و جوانان، ادارات کل ورزش و جوانان، بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، صداوسیما و دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌های های استان برگزار شد.
در این مراسم که با اجرای سیدجواد هاشمی، هنرمند سینما برگزار شد، حضرت آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخشی از پیام تصویری، ضمن تبریک میلاد با سعادت و پر خیر و برکت حضرت، ولی عصر (ع) گفت: مجلسی بسیار باشکوه برای تجلیل و بزرگداشت مدافعان حرم تشکیل شده و از این جهت به شما تبریک می‌گویم که درصدد بزرگداشت مدافعان حرم برآمده‌اید.
حجت الاسلام والمسلمین «سیدحسین مومنی» استاد عالی حوزه علمیه قم نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه شهدا در جهاد اصغر، اکبر و کبیر سربلند بوده‌اند، گفت: در واقع جهاد اصلی را خانواده شهدا انجام داده‌اند، چراکه اگر همراهی این خانواده‌ها نبود، شهدا نیز نمی‌توانستند به آسانی مسیر سعادت را طی کنند.
وی افزود: اگر در وصیت نامه‌ها و آثار به جا مانده از شهدا دقت کنیم به یک سری حقایق مهم دست خواهیم یافت که می‌تواند مسیر زندگی ما را متحول کند.
همچنین سردار «حسین کاجی» راوی و پیشکسوت دفاع مقدس نیز با بیان اینکه شهدا دل خود را با امام زمان (عج) گره زدند، اظهار داشت: شهدای گرانقدر همه اعمال خود را برای رضای خداوند و حضرت، ولی عصر (عج) انجام می‌دادند.
وی با اشاره به تجلی امام زمان (عج) در جبهه‌ها اعم از دفاع مقدس و مقاومت در سوریه ابراز کرد: بی شک امام زمان (ع) نسبت به جبهه‌های حق علیه باطل عنایت دارند و هرآنچه پیروزی کسب کرده و می‌کنیم بخاطر عنایت ایشان است.
کاجی با بیان این که شهدا در همه جا شاهد و ناظر اعمال ما هستند، مطرح کرد: باید به سمت و سویی برویم که فضای جلسات یادواره شهدایی که برگزار می‌کنیم به مباحث شهیدشناسی اختصاص داده شود تا همه با سیره و یاد شهدا آشنا شوند و ایشان را الگوی خودشان قرار دهند.
«حسن عابدی» مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز از برگزاری جشنواره ملی جوانان مدافع حرم همزمان با دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را اعم از مقاله، فیلم، عکس، انیمیشن، کلیپ و ... برای نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم ارسال کنند.
وی افزود: مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد و پس از ارزیابی آثار ارائه شده به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
در پایان از تمبر نخستین کنگره و پوستر جشنواره ملی جوانان مدافع حرم و ۲ کتاب تخصصی در حوزه شهدای مدافع حرم رونمایی شد و همچنین ۲۳ خانواده شهید مدافع حرم نیز در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.
این آیین همچنین با اجرای تئاتر و نمایش‌های آیینی، پخش کلیپ، شعرخوانی و روایتگری مادران شهدای مدافع حرم و نیز برپایی نمایشگاه کتاب و پوستر‌هایی مرتبط با اسناد جنایات تروریست‌ها در سوریه و عراق همراه بود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها