ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شکاف میان نسل جوان و فرهنگ دفاع مقدس ریشه در غفلت مسوولان دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از مسوولان که از یادگاران دفاع مقدس و شاهد شهادت همسنگران خود نیز بوده‌اند، امروز تمام توجه خود را به بهتر شدن اوضاع مالی و زندگیشان معطوف کرده‌اند، که این‌گونه رفتارها عامل مهمی در بی‌رغبتی برخی جوانان برای گام برداشتن در مسیر جهاد است.
کد خبر: ۲۹۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ - 09May 2018

/«سیدجواد ساداتی‌نژاد» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، وظیفه وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان صدا و سیما را در ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، شهامت و شهادت طلبی خطیر عنوان کرد و اظهار داشت: در حالی‌که مدت زمان زیادی از جنگ تحمیلی نگذشته است، متاسفانه ما امروز در جامعه شاهد کم‌رنگ شدن فرهنگ جهاد جهادگران جنگ و سردرگمی جوانان و عدم آگاهی این نسل از اهداف و آرمان‌های رزمندگان هستیم که این ناشی از غفلت مسوولان و متولیان فرهنگی کشور و به ویژه آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیماست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از برنامه‌ها و تولیدات کم محتوای رسانه ملی افزود: کم‌کاری این سازمان در نمایش آثار، وقایع و رخدادهای جنگ تحمیلی در جامعه، ناسپاسی از مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در راه دفاع از کشور است.

وی ادامه داد: در رسانه ملی هزینه‌های زیادی صرف ساخت فیلم‌هایی می‌شود که کمترین تاثیری در زندگی و بهبود فرهنگ خانواده‌ها ندارد و صرفا برای اینکه زمان و اوقات فراغت مردم را پُر کرده باشد، ساخته می‌شوند، در حالی‌که جوان امروز تشنه حقیقت و شناخت تاریخ و حماسه‌های جنگ است.

ساداتی‌نژاد با اذعان به غرق شدن برخی از مسوولان در پست و مسندطلبی که باعث شده از دفاع مقدس و هرآنچه در هشت سال جنگی تحمیلی بر ایران گذشت غافل شوند، خاطرنشان کرد: جوان امروز یادگاران دفاع مقدس را می‌بیند و از آنها الگو می‌گیرد.

وی یادآور شد: برخی از مسوولان که از یادگاران دفاع مقدس و شاهد شهادت همسنگران خود نیز بوده‌اند، امروز تمام توجه خود را به بهتر شدن اوضاع مالی و زندگیشان معطوف کرده‌اند، که این‌گونه رفتارها عامل مهمی در بی‌رغبتی برخی جوانان برای گام برداشتن در مسیر جهاد است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار