معاون ادبیات و تاریخ ادار‌ه‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

برگزاری جشنواره به لهجه شقایق در لرستان

معاون ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: جشنواره به لهجه شقایق با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان لرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ - 09May 2018

برگزاری جشنواره به لهجه ی شقایق در لرستان«محمدتقی عزیزیان» معاون ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: کتاب‌های حوزه دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به غرفه نشر صریر نمایشگاه کتاب تهران ارسال شده است.

وی با اشاره به تالیف و تدوین 16 عنوان کتاب با محوریت ادبیات، تاریخ و لشکرنویسی در دست اقدام است، افزود: تدوین و چاپ 24 عنوان کتاب که در جلسات شورای نشر مورد موافقت اعضا قرار گرفته  70 درصد پیشرفت داشته است.

این مسئول با بیان اینکه با نهادهای کتابخانه‌ای در برگزاری نشست کتابخوانی همکاری داشته‌ایم، تصریح کرد: کتب تولیدی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان را برای معرفی به این سازمان‌ها ارسال کرده‌ایم.

عزیزیان با اشاره به فعالیت‌های پیش رو از جمله برگزاری جلسات ماهانه با نویسندگان کتاب‌های دفاع مقدس و برگزاری آزمون متقاضیان تدریس «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» ابراز داشت: جشنواره به لهجه شقایق با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقا سطح کیفی آثار ادبی دفاع مقدس، شناسایی و کشف استعدادهای جوان و تولید محتوا به منظور بهره‌برداری پژوهشگران ادبی در استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در بخش شعر 400 اثر، خاطره‌نویسی 300 اثر و داستان کوتاه 75 اثر در جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: برگزیدگان هر بخش به تفکیک معرفی می‌شوند و به نفرات برتر هدایای نفیسی همراه با تندیس و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

معاون ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از آغاز پروژه مصاحبه با «کبری حافظی» همسر شهید زنده «سید نورخدا موسوی» خبر داد و گفت: کتاب «تصمیم کبری» با مشارکت حوزه زنان در دفاع مقدس تالیف و منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار