امام‌ جمعه موقت میامی:

مسئولان به هشدارهای رهبری درباره برجام توجه کافی نداشتند

حجت‌ الاسلام «علی‌اکبر سایری» با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها درباره بدعهدی آمریکا هشدار داده بودند، گفت: مسئولان به هشدارهای رهبری درباره برجام توجه کافی نداشتند.
کد خبر: ۲۹۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ - 11May 2018

مسئولان به هشدارهای رهبری درباره برجام توجه کافی نداشتندبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌ الاسلام «علی‌اکبر سایری» امام‌ جمعه موقت میامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع، ضمن اشاره به بدعهدی آمریکا و هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره تأکید کرد: معظم له بارها درباره برجام هشدار دادند و انتظار ما این بود که مسئولان به این هشدارها بیشتر توجه می‌کردند.

وی با بیان اینکه امروز در پاسخ به برجام و خروج آمریکا از آن باید هم‌ صدایی وجود داشته باشد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرهنگیان تأکید ویژه‌ای بر هم‌ صدایی در حوزه برجام داشتند چرا که امروز وضعیت حساسی بر کشور حاکم بوده و اگر بنا به ادامه برجام است، می‌بایست اتحاد بر جامعه حکم‌ فرما شود.

خروج آمریکا از برجام احمقانه بود

امام‌ جمعه موقت میامی ضمن بیان اینکه اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در زمینهٔ خروج از برجام امری احمقانه بود، تأکید کرد: هدف ترامپ از این اقدام شکستن وحدت میان مردم و مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید در این‌ باره با هوشیاری کامل پاسخی درخور و محکم بدهیم.

سایری در دیگر بخش سخنان خود ضمن اشاره به نام‌گذاری سال‌های اخیر با موضوع مسائل اقتصادی، این امر را نشانگر اهمیت مسئله اقتصاد در جامعه دانست و تصریح کرد: شعار سال در واقع نقشه راه محسوب می‌شود که باید از آن در جنگ اقتصادی حاکم بر کشور استفاده کنیم.

وی افزود: مرکز فرماندهی جنگ اقتصادی حاکم بر کشورمان، خزانه‌ داری آمریکا محسوب می‌شود لذا مردم و مسئولان ایران اسلامی باید بدانند که امروز توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نصب العین است.

پیروزی حزب‌الله درخور توجه است

امام‌ جمعه میامی درباره انتخابات لبنان و پیروزی حزب‌ الله نیز اشاره کرد و گفت: این پیروزی نشان داد که حزب‌ الله لبنان در آینده این کشور نقش اثرگذاری خواهد داشت و همچنین پول و قدرت کشورهای عربی مانند عربستان در انتخاب مردم لبنان تأثیری ندارد.

سایری به مقوله ماه مبارک رمضان و ضرورت آماده‌سازی جامعه برای ورود به ماه مهمانی خدا نیز اشاره کرد و گفت: ورود به این ماه مبارک نیازمند تدارکات و مقدماتی است که پاک‌سازی نفس، نخستینِ آن‌ها محسوب می‌شود.

وی انس بیشتر با نماز و قرآن را از مهم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان دانست و افزود: رسیدگی به محرومان جامعه و توجه به کسب حلال به‌ ویژه با زبان روزه از دیگر برکات دیگر این ماه محسوب می‌شود.

خانواده رکن مهم اجتماع

امام‌ جمعه موقت میامی با اشاره به دهه نکوداشت و بهداشت مساجد بیان کرد: در روزهای پایانی ماه شعبان، مساجد با تدبیر امنا، پایگاه‌های بسیج و مسئولان فرهنگی و ذی‌ربط برای حضور مردم به‌ خوبی آماده شود.

سایری با اشاره به ۲۵ اردیبهشت روز بین‌المللی خانواده نیز تأکید کرد: خانواده یکی از نهادهای مؤثر اجتماعی قلمداد می‌شود که در جوامع مختلف تأثیر گذاری زیادی دارد اما متاسفانه امروز ماهیت خانواده در حال از دست رفتن است.

وی افزود: دشمنان امروز بر روی نهاد خانواده، برنامه ریزی ویژه‌ای دارند و به دنبال برهم زدن آن هستند اما راه مقابله با این پدیده هوشیاری خانواده ها و ارتقای قدرت تحلیل و بصیرت آنها محسوب می شود تا جامعه و ارکان آن، از آسیب هایی مانند ماهواره و شبکه های اجتماعی دور بمانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها