رئیس کمیته موزه‌شناسی ایکوم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحسین برانگیز است

رییس کمیته موزه‌شناسی «ایکوم» موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را منحصر به فرد و تحسین‌برانگیز دانست و گفت: در این موزه متریال‌های ویژه و عالی به کار گرفته شده که به شدت تاثیر برانگیز و زیباست.
کد خبر: ۲۹۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ - 12May 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «فرانسوا مِرِس» استاد دانشگاه سوربن پاریس و رییس کمیته موزه‌شناسی ایکوم به همراه هیاتی صبح امروز (شنبه 22 اردیبهشت ماه) از تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد.

رییس کمیته موزه شناسی ایکوم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اظهار داشت: این موزه منحصر به فرد و تحسین‌برانگیز است و با کیفیت بالایی ساخته شده است. در این موزه متریال‌های ویژه و عالی به کار گرفته شده که به شدت تاثیربرانگیز و زیباست.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحسین برانگیز است/ همایش بین‌المللی ایکوفوم در تهران برگزار می‌شود

وی درباره تفاوت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با دیگر موزه‌های جنگ در سایر کشورهای دنیا، گفت: هر کشوری نگاه ویژه خودش را به جنگ، دفاع و صلح دارد. دیدن این تفاوت‌ها زیباست. خوشحالم که افتخار داشتم تا از این موزه دیدن کنم.

فرانسوا مرس همچنین درباره همایش بین‌المللی ایکوفوم که امسال در تهران برگزار می‌شود، عنوان کرد: موضوع این همایش موزه‌ها و تقدس است. برخی از موزه‌ها به خوبی همزیستی تمدن و دین را نشان می‌دهند به عنوان مثال کلیسای ارامنه و زرتشتیان که البته کمتر شناخته شده‌اند. از سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران تقاضا کردیم که در این خصوص برنامه‌هایی را داشته باشند.

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحسین برانگیز است/ همایش بین‌المللی ایکوفوم در تهران برگزار می‌شود

رئیس کمیته موزه شناسی ایکوم درخصوص انتخاب ایران برای برپایی همایش بین‌المللی ایکوفوم، تصریح کرد: ایران تمدن ویژه‌ای دارد، اما مردمش در دنیا شناخته نشده‌اند. با تمدن کهن ایران آشنا بودم و از سوی دیگر رئیس ایکوم ایران در خصوص کشور ایران بسیار توضیح داده‌اند، به همین جهت ایران را برای برگزاری همایش بین‌المللی ایکوفوم انتخاب کردیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار