بیانیه جامعه مدرسین‌ حوزه علمیه قم:

ملت بیدار انحراف از اصول انقلابی را بر نمی‌تابد/ چنگ‌ زدن به ریسمان پوسیده برجام دور از تدبیر است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از رهنمود‌های مقام معظم رهبری گفت: امروز برجام ریسمان پوسیده‌ای است که چنگ زدن به آن به دور از تدبیر و عقلانیت سیاسی است.
کد خبر: ۲۹۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۹ - 12May 2018

ملت بیدار انحراف از اصول انقلابی را بر نمی‌تابد/ چنگ‌زدن به ریسمان پوسیده برجام دور از تدبیر استبه گزارش دفاع پرس از قم، در فراز نخست بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: ولایت مطلقه فقیه یک مدیریت سازنده و موفق در هدایت و راهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. مسائل مهمی، چون عزت و آبروی ملت ایران، اعتلای فرهنگ و اخلاق، تحکیم و حفظ بنیان خانواده، تکثیر و تربیت نسل مؤمن و انقلابی، ساماندهی اقتصاد و معیشت، عدالت فراگیر، وحدت و دوری از اختلاف از جمله مواردی است که بار‌ها با توجه به نیاز‌های کشور توسط رهبر معظم انقلاب به مسئولان توصیه‌ شده است.

در این بیانیه تصریح شده است: متأسفانه مروری بر راهبرد‌ها و توصیه‌های معظم له در موارد مختلفی چون «توجه به ظرفیت‌های داخلی، معیشت مردم، تولید، اشتغال، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، دشمن‌شناسی و...» نشان می‌دهد مسئولان، قوی و تأثیرگذار وارد میدان نشده‌اند و هر روز کشور از بی‌توجهی به این تذکرات در حال آسیب دیدن است.

این بیانیه افزوده است: از جمله این موارد مذاکرات هسته‌ای است که در میدان سیاست‌ بازی و نقض عهد‌های مکرر طرف‌های خارجی به توافقی ضعیف و بی‌خاصیت تبدیل، و با بردن کشور به مرحله‌ای چالش‌زا منجر به کاهش سرعت رشد و پیشرفت کشور شده است.

در این بیانیه تاکید شده است: سند ننگین ۲۰۳۰ نمونه دیگری است که علی‌رغم هشدار‌ها و تذکرات جدی، مخفیانه پیگیری و اجرایی می‌شود و در زمینه پیام‌ رسان‌های بیگانه همچون تلگرام نیز نقش مخرب حضور دشمن عامدانه یا غافلانه نادیده گرفته می‌شود. اقتصاد و بازار در مواجهه با هجوم کالا‌های وارداتی خردشده و بی‌توجهی به توصیه‌های مقام معظم رهبری همچنان ادامه دارد.

در این بیانیه خاطر نشان شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن حمایت از مواضع متقن و محکم رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مدظله‌العالی» اعلام می‌کند: باید در تصمیمات کلان محور، ولایت‌ فقیه باشد و جهت‌گیری‌ها، سیاست‌های مدیریتی و تصمیمات کشور در مسیر اهداف و شعار‌های انقلاب اسلامی طرح‌ریزی و اجرایی شود. اقدامات خصمانه اخیر دشمنان نظام اسلامی حکایت از آغاز دور جدیدی از توطئه‌ها و خباثت‌ها دارد. مسئولان با یکپارچگی و تبعیت مطلق از ولایت‌ فقیه، راه نفوذ و اختلاف‌ افکنی دشمن را سد کنند و نگذارند در صفوف ملت شکاف و فاصله‌ای ایجاد شود.

در بیانیه جامعه مدرسین تأکید شده است: مسئولان بدانند و آگاه باشند ملت انقلابی نظاره‌گر وعده‌ها و کارکرد‌های آن‌ها هستند و انحراف از اصول انقلابی را بر نمی‌تابند. در میدان دیپلماسی که حقیقتاً میدان جنگ و مبارزه است تنها با حفظ جهت‌گیری‌های اسلامی، انقلابی و توجه به مبانی و اصول، می‌توان پیروز و سربلند بود بنابراین ذره‌ای عدول از این رویکرد، کشور را با خسران مواجه خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: امروز برجام ریسمان پوسیده‌ای است که چنگ زدن به آن به دور از تدبیر و عقلانیت سیاسی است. اروپا و دیگر دوستان آمریکا مانند آمریکا غیرقابل اعتمادند و باید قاطعانه و بدون هیچ ملاحظه‌ای دشمن را شناخت و به تحلیل و عمل انقلابی پرداخت و یک دیپلماسی هوشمندانه را دنبال کرد.

در پایان این بیانیه اضافه‌ شده است: امید است در پناه دعا و توجهات حضرت ولی عصر (عج) پرچم عزت و اقتدار ایران اسلامی بر بلندای قله‌های پیشرفت و سربلندی به اهتزاز درآید و ما نیز در تحقق این امر عظیم و پر اجر از بذل جان و مال خویش دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار