سومین همایش «پیشکسوتان جهاد و شهادت» در قم برگزار شد

سومین همایش سالانه «پیشکسوتان جهاد و شهادت» استان قم، شنبه شب با حضور امیر سرتیپ «ناصر آراسته» مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا در قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲ - 13May 2018

سومین همایش «پیشکسوتان» جهاد و شهادت در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سومین همایش سالانه پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم، با حضور تنی چند از مسئولان و فرماندهان سپاه و بسیج و مسئولانی چون مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جهاد کشاورزی استان و نیز پیشکسوتان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در مسجد امیرالمومنین (ع) خیابان شهیدان فاطمی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «محمدحسن جعفری» فرمانده پایگاه «حبیب بن مظاهر (ع)» پیشکسوتان دفاع مقدس، طی سخنانی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار سرلشکر شهید «مهدی زین‌الدین» فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، دلاورمردی‌های فرماندهان سپاه و ارتش در هشت سال دفاع مقدس را ستود و نقش آفرینی‌ها و پشتیبانی‌ها و آموزش‌های فرماندهان ارتش را در روز‌های آغازین جنگ را پشتوانه محکمی برای نیرو‌های مسلح در پیشبرد اهداف جنگ برشمرد.

امیر سرتیپ «ناصر آراسته» مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا نیز در این همایش، با یادآوری خاطراتی از همرزمان شهید خود یعنی شهیدان «محمدصادق آملی»، «محمد فراشاهی»، «آبشناسان» و خلبان شهید «اقبالی دوگاهه» و دیگر شهدای بزرگوار، اظهار داشت: شهدا سر دادند تا نظام اسلامی سربلند باشد و سوختند تا ما در آتش فتنه‌ها نسوزیم.

وی افزود: در ۵ هزار سال زندگی بشر، ۱۴ هزار جنگ رخ داده است که طی آن ۴ میلیارد نفر کشته شدند و در یک قرن اخیر، ۲۵ جنگ با ۲۵۰ میلیون نفر تلفات به‌وقوع پیوسته است و نشان می‌دهد که هر چه علم و فناوری بیشتر می‌شود، به جای افزایش معرفت، قتل و خونریزی هم بیشتر می‌شود.

مشاور نظامی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: آمریکایی‌ها که در برجام راستی‌آزمایی را از ما خواسته و ما را متهم به حمایت از تروریسم می‌کنند، منشاء دروغ‌های بسیار هستند و حدود ۲۰۰ میلیون نفر هموطن سیاهپوست و سرخپوست خود را به قتل رساندند؛ هر جا که کشتار و خونریزی هست، رد پای کشور‌های غربی در میان است.

وی کند کردن رشد شتابان هسته‌ای، ایجاد وابستگی علمی، سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت علم، تقویت لیبرال‌ها و غرب‌گرا‌ها در ایران، باج‌گیری از دولت‌های عربی و... را از راهبرد‌های سال‌های اخیر آمریکا در قبال ایران و کشور‌های منطقه خواند و افزود: هر جا مسئولان و جوانان مومن و متخصص، گوش به فرمان ولایت فقیه در صحنه حاضر شدند، پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی قابل توجهی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار