فرمانده سپاه «روح الله» استان مرکزی:

«دشمن‌شناسی» مهم‌ترین شاخصه انقلابی‌گری است/ هر کجا فرامین رهبری را اجرا نکردیم، شکست خوردیم

«محسن کریمی» گفت: یک انقلابی خوب دشمن‌شناس باید خوبی باشد و به موقع عمل کند و اگر شناخت خوبی از دشمن خود نداشته باشد، محکوم به شکست خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ - 13May 2018

«دشمن‌شناسی» مهم‌ترین شاخصه انقلابی‌گری است/ هر کجا فرامین رهبری را اجرا نکردیم، شکست خوردیمبه گزارش دفاع پرس از اراک به نقل از روابط عمومی سپاه «روح‌الله» استان مرکزی، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه «روح‌الله» در مراسم «روضه‌های استکبارستیزی» هیئت صاحب‌العصر (عج) شهرستان اراک، با اشاره به ویژگی‌های انقلابی‌گری، اظهار داشت: ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی، توجه به ضعیفان و پابرهنگان، اعتقاد به آزادی‌های مشروط، مبارزه با فساد، باور به پیشرفت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی از جمله ویژگی‌های انقلابی‌گری است.

وی با اشاره به روحیه انقلابی افزود: امروز و در دوره‌ای که استکبار با تمام توان خود قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی را دارد، داشتن روحیه انقلابی‌‌گری، تنها راه مقابله با چالش‌های پیش روی در مواجهه با استکبار و هم‌پیمانان آن‌ها است.

سردار کریمی با بیان این‌که انقلابی‌گری یک‌سری اصول و شاخصه‌هایی دارد، اسلام ناب محمدی (ص) یکی از این شاخصه‌ها دانست و گفت: این اسلام ناب محمدی (ص) است که برای تمام مراحل زندگی اجتماعی، دینی، سیاسی و اقتصادی ما برنامه ارائه داده است؛ اما در مقابل آن، اسلام آمریکایی وجود دارد که تنها اعتقاد به نماز خواندن در مساجد دارند و کاری به مسائل سیاسی ندارند.

وی استکبارستیزی را شاخصه بعدی انقلابی‌گری دانست و تصریح کرد: اسلام یک دین توحیدی است و این دین می‌گوید که باید در برابر خداوند تسلیم باشید؛ ولی در مقابل، اسلام آمریکایی خدمت و اطاعت از استکبار را دارد.

فرمانده سپاه «روح‌الله» استان مرکزی با بیان این‌که شاخصه بعدی انقلابی‌گری، عدالت اجتماعی است، گفت: ما همه به‌عنوان منتظران حضرت مهدی (عج) منتظریم که ایشان عدل و عدالت را در جامعه بشری برپا کنند و همین اسلام ناب ما را به برقرای عدالت اجتماعی دعوت می‌کند؛ اما در مقابل، اسلام آمریکایی خدا را وسیله‌ای برای ثروت‌اندوزی و به دست آوردن منافع دنیایی خود می‌خواهد.

سردار کریمی با اشاره به مصلحت نداشتن در استکبارستیزی و پایبند بودن به ولایت و این‌که هرگاه رهبر جامعه نظری را دادند، اطاعت‌پذیری بر همگان واجب است و نباید هر کسی تفسیر خود را داشته باشد، گفت: هر کجا به ولایت گوش فرادادیم، پیروز شدیم و هر کجا فرامین رهبری را اجرا نکردیم، به بن‌بست خورده و شکست خوردیم که نمونه آن موضوع «برجام» بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بار‌ها گفتند که به مذاکره خوشبین نیستند و اعتمادی به آمریکا و هم‌پیمانان آن ندارند، دیدید که سرانجام برجام به کجا کشیده شد و تذکراتی که ایشان داشتند اتفاق افتاد و دشمن به وعده خود وفادار نماند.

فرمانده سپاه استان مرکزی با بیان این‌که مهم‌ترین اصل، «وجود جمهوری اسلامی» است و قانون اساسی ما بر مبنای اسلام نوشته شده است، گفت: در مواقع حساس و فتنه‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد، رهبر معظم انقلاب کوتاه نمی‌آیند و همه را به تبعیت و اجرای قانون ارجاع می‌دهند.

وی افزود: در موضوع خط و سیره امام خمینی (ره) نیز جریان نفاق با پیچیدگی خاص خود، به‌دنبال تحریف و قرائت‌های مختلفی از انقلاب و خط و سیره ایشان است تا جریان انقلاب را تضعیف کند.

سردار کریمی با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر نیز خاطرنشان کرد: این ایام یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در عملیات بزرگ و غرورآفرین «بیت‌المقدس» است که در چهار مرحله برنامه‌ریزی شد و مرحله چهارم این عملیات در سوم خرداد و با آزادسازی خرمشهر همراه شد.

وی با اشاره به این‌که امام خمینی (ره) در پیام تاریخی خود فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، تصریح کرد: در یک مرحله از عملیات «بیت‌المقدس»، رزمندگان بدون داشتن مهمات، مقاومت خوبی انجام دادند و هم غنائم زیادی گرفتند و هم تلفات زیادی به دشمن بعثی وارد کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها