«ابراهیم هادی»‌ها در این زمانه کم شده‌اند/ روایت بانوی ارمنستانی از آشنایی با «سلام بر ابراهیم»

بانوی ارمنستانی که به واسطه کتاب «سلام بر ابراهیم» جذب شخصیت «شهید ابراهیم هادی» شده، گفت: بر این باورم که از این قبیل افراد در این روزگار کم مانده است.
کد خبر: ۲۹۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴ - 13May 2018

«ابراهیم هادی»‌ها در این زمانه کم شده‌اند/ روایت بانوی ارمنستانی از آشنایی با «سلام بر ابراهیم»به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، کتاب «سلام بر ابراهیم» خاطرات اطرافیان از شهید ابراهیم هادی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دفاع مقدس است. فروش یک میلیون نسخه‌ای این کتاب نشانه‌ای است بر میزان اقبال عمومی از این کتاب.

این کتاب که تاکنون 129 مرتبه تجدید چاپ شده به صورت مردمی و سینه‌به‌سینه ترویج و معرفی شده است.

در روزهای نمایشگاه کتاب، با خانمی اهل ارمنستان روبه‌رو شدیم که فارسی سخن می‌گفت و در غرفه نشر «شهید ابراهیم هادی» حاضر شده بود. او به واسطه شبکه‌های اجتماعی با کتاب «سلام بر ابراهیم» آشنا شده بود و شیفته شخصیت شهید شده بود. به این بهانه با او گفت‌وگو کردیم و علت علاقه‌اش به مطالعه این کتاب را جویا شدیم.

در ابتدای گفت‌وگو او خجالت می‌کشید و نمی‌دانست چه باید بگوید اما دقایقی که گذشت، راه افتاده بوده و میل به سخن گفتن پیدا کرده بود.

خودتان را معرفی می‌کنید؟

من «نازلی مارگاریان» هستم. اهل ارمنستان که در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و گروه‌های مذهبی تلگرام با کتاب «سلام بر ابراهیم» آشنا شدم و علاقه‌مند بودم که آن را مطالعه کنم.

چطور با زبان فارسی آشنا شدید؟

(در حالی که می‌خندد با لهجه می‌گوید) زبان فارسی را در دانشگاه یاد گرفتم. چون در دانشگاه رشته علوم سیاسی می‌خواندم، زبان فارسی را به عنوان زبان دوم انتخاب کردم و به همین خاطر با زبان فارسی آشنا شدم.

چه زمانی با کتاب «سلام بر ابراهیم» آشنا شدید؟

پاییز سال گذشته با کتاب آشنا شدم. اما 15 روز قبل بود که این کتاب را در مدت کوتاهی مطالعه کردم.

حالا به نمایشگاه آمده‌اید که جلد دوم آن را تهیه کنید؟

نه. فقط آمدم ناشر این کتاب آشنا شوم. وگرنه الان نصف جلد دوم را خوانده‌ام.

کدام ویژگی شهید هادی شما را جذب کرد؟

مهربان بودن اصلی‌ترین ویژگی او بود که من را به خودش جذب کرد. او با مردم اهل دعوا کردن نبود و با مهربانی مردم را به دین دعوت می‌کرد و همین رفتار او با مردم برایم جذاب بود.

باز هم از این شهید بگویید.

چهره او واقعا نورانی است، چهره مهربانی دارد و حس خوبی به خواننده می‌دهد.

موقع خواندن کتاب چه حس و حالی داشتید؟

موقع مطالعه کتاب، جذابیت‌های بسیاری داشت و نمی‌توانستم کتاب را زمین بگذارم.

با کدام بخش شخصیت شهید ابراهیم هادی بیشتر ارتباط برقرار کردید.

از آن بخش شخصیت ابراهیم هادی خوشم آمد که واقعا مومن است؛ ولی برخلاف دیگران نمی‌خواهد نشان دهد در صورتی که برخی در ظاهر خود را دین‌دار نشان می‌دهند، ولی در باطن خبری نیست و بر این باورم که از این قبیل افراد در این روزگار کم مانده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها