نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول برگزار می‌شود

نشست فوق‌العاده سازمان کشور‌های اسلامی برای بررسی تحولات فلسطین، جنایات صهیونیست‌ها در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس روز جمعه (پس فردا) به میزبانی ترکیه در شهر استانبول برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ - 16May 2018

نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ترکیه به عنوان رییس دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی، سران کشور‌های اسلامی را به منظور بررسی وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین برای نشست فوق‌العاده این سازمان در استانبول دعوت کرده است.

رجب طیب اردوغان و بینالی یلدریم رییس‌جمهوری و نخست‌وزیر ترکیه از روز گذشته طی تماس تلفنی با سران کشور‌های اسلامی آن‌ها را برای حضور در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول دعوت می‌کنند.

رجب طیب اردوغان رییس‌جمهوری ترکیه روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با ترزا می‌ نخست‌وزیر انگلستان اعلام کرد: در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی که قرار است در استانبول برگزار شود، پیام بسیار محکمی به جهان خواهیم داد.

مقامات دولت و مردم ترکیه از 2 روز پیش در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، در واکنشی کم‌سابقه و همه‌جانبه، تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای کشتار 2 روز گذشته فلسطینی‌ها توسط رژیم جنایتکار اسراییل را محکوم کرده و سکوت جامعه جهانی در قبال این رخداد را شرم آور خواند.

2 روز پیش در اقدامی تحریک‌آمیز طی مراسمی با حضور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، جان سالیوان معاون وزیر خارجه، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری و جرارد کوشنر مشاور رییس‌جمهوری و چهار سناتور جمهوری خواه آمریکایی، سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی انتقال یافت.

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا در پیام تصویری به این مراسم که در سایه مخالفت جهانی برگزار شد، اعلام کرد که موقعیت کنونی قدس، مسجد الاقصی و اماکن مقدس حفظ خواهد شد.

همچنین 2 روز پیش همزمان با هفتادمین سالگرد روز نکبت، ده‌ها هزار فلسطینی در تظاهرات میلیونی «بازگشت» علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس شرکت کردند که با یورش نظامیان رژیم صهیونیستی 60 نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند و بیش از 2 هزار و 800 نفر از آن‌ها نیز زخمی شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار