سردار سیف در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

سازماندهی هزاران عشایری برای دفاع از کشور

مسؤول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: سازمان بسیج عشایری در راستای تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی اقدام به جذب و سازماندهی و مسلح کردن هزاران عشایری در قالب بسیج عشایری کرده است.
کد خبر: ۲۹۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ - 18May 2018
هزاران عشایری برای دفاع از کشور سازماندهی شدندسردار نصرت‌الله سیف مسؤول سازمان بسیج عشایری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اینکه ۲۹ اردیبهشت روز قشر بسیج عشایری است، اظهار داشت: سازمان بسیج عشایری کشور به بهانه روز این قشر از بسیج مستضعفین و نیز به منظور تجلیل از عشایر کشور، مراسم‌هایی را در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌کند که تاکنون در هشت استان مانند سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، کرمان، کرمانشاه و فارس برگزار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این همایش‌ها با حضور سران ایل، طوایف، شبانان و گله‌داران برگزار می‌شود، افزود: عشایر تولید و تامین کننده ۲۵ درصد پروتئین، ۳۵ درصد صنایع دستی و ۵۰ درصد لبنیات کشور هستند.
 
سردار سیف ادامه داد: سازمان بسیج عشایری در راستای تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی اقدام به جذب و سازماندهی و مسلح کردن هزاران عشایری در قالب بسیج عشایری کرده؛ زیرا این بخش از جامعه به جهت آن که در ۵۹ درصد جغرافیای کشور پراکنده هستند، علاوه بر کارکرد اقتصادی، کارکرد دفاعی و امنیتی هم دارند.
 
وی سپس با اشاره به اینکه همواره برای حفظ ساختار سنتی عشایر به لحاظ فرهنگی به آن‌ها کمک می‌کنیم، گفت: عشایر همیشه برای دفاع از کشور و ولایت آماده هستند و هیچ دشمنی هم تاکنون نتوانسته گسست فرهنگی میان آن‌ها ایجاد کند.
 
مسئول سازمان بسیج عشایری کشور بیان داشت: برای قطع دلالان در خرید محصولات عشایر به دنبال ساماندهی شرایطی هستیم تا محصولات آن‌ها بدون هیچ واسطه‌ای به دست مصرف کننده برسد.
 
انتهای پیام/۲۳۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار