وصیت‌نامه شهید مصطفی نادعلی/ برادرانم دعا و استغفار را فراموش نکنید

شهید «مصطفی نادعلی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «برادرانم دعا و استغفار را فراموش نکنید که بهترین درمان برای تسکین درد‌هاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید. راه خدا بهترین و برترین راه‌هاست و باید در این راه پوینده و کوشا باشید که پیروزید.»
کد خبر: ۲۹۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 18May 2018

وصیت‌نامه شهید مصطفی نادعلی/ برادرانم دعا و استغفار را فراموش نکنیدبه گزارش خبرنگار ساجد، متن وصیت‌نامه‌ای را که از شهید والامقام «مصطفی نادعلی» به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بسم رب الشهدا والصدیقین ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا یل احیاء عند ربهم یرزقون

براستی که آنان در راه خدا کشته می‌شوند مرده نشمارید بلکه زنده‌اند و در نزد خدا خود روزی می‌خورند.

اینجانب مصطفی نادعلی با آشنایی کاملی که به شهادت دارم این راه را انتخاب نمودم و اینک متن وصیت‌نامه.

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با سلام و درود بر ولیعصر حجت بن الحسن المهدی (عج) و نایب بر حقش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (روحی له الفدا).

با سلام و مغفرت برای گذشتگان و شهیدان گلگون کفن از صدر اسلام تاکنون و با سلام به خانواده شهدا که چشم و چراغ این ملت هستند و با درود بر امت شهیدپرور که با فرستادن جوان‌های شان به جبهه این انقلاب را یاری می‌کنند و با سلام و درود به خانواده گرامیم به خصوص پدر و مادرم که سال‌ها پای من زحمت کشیدند تا مرا بزرگ کردند مخصوصاً مادر مهربانم که از همان زایمان شیره بدنش را هضم من کرد و با چه رنج و مشقتی شب‌ها بی‌خوابی کشید تا مرا بدین حد برساند و توانست پای مرا به مسجد باز کند تا فرزندش پیش خدا رو سفید باشد.

مادرم می‌دانم داغ فرزند برایتان مشکل است، اما باید بدانید که حضرت زینب (س) داغ دل شهید را تحمل کرد. مادرم درود بر تو که توانستی بر احساسات مادرانه‌ات پیروز شوی و مرا روانه میدان نبرد با کفار کنی و گفتی که تو را در راه خدا به انقلاب اسلامی هدیه می‌کنم و نه تنها من بلکه اسلام به وجود چنین مادری افتخار می‌کند که از سلاله فاطمه زهرا (س) هستی.

پدرم درود بر تو که چنان ابراهیم فرزند را به فرمان خدای بزرگ به قربانگاه فرستاد‌ی، بدان و آگاه باش که اسماعیلت هرگز فرمان خدا را جز سعادت نمی‌داند و زندگی را جز جهاد در راه عقیده صحیح نمی‌داند و شهادت را جز بهترین نعمت‌های خداوند می‌داند و از پدرم باید کمال قدردانی و تشکر را بکنم که نان حلال به من داد و مرا به عنوان یکی از سربازان امام زمان رشد داد و در راه خدا به این انقلاب خونبار حسینیه هدیه کرد.‌

ای برادران و پدر و مادر عزیزم من تا این لحظه نتوانستم جبران این همه سختی‌ها رنجها که به پای من کشیدید را جبران کنم و امیدوارم که با شهید شدنم اگر نزد خداوند لیاقت داشته باشم، بتوانم برای شما کاری کنم و در آن دنیا شفاعت شما رو کنم (ان‌شاءالله).

یک سخن نیز با برادرانم و همسنگران عزیز دارم: برادران عزیز، من کوچکتر از آنم که برایتان وصیت کنم، اما سعی کنید‌ دعا و استغفار را فراموش نکنید که بهترین درمان برای تسکین درد‌هاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید. راه خدا بهترین و برترین راه‌هاست و باید در این راه پوینده و کوشا باشید که پیروزید.

و شما ای برادرانم که از کوچکی در یک مکان با هم بزرگ شدیم از شما می‌خواهم که اگر در انجام فرامین شما که بر من آقایی داشتید نتوانستم آن طور که شما می‌خواستید به شما خدمت کنم و اگر در طول عمرم باعث ناراحتی برای شما شدم از شما می‌خواهم که مرا عفو و حلال کنید.

وای همسنگران جان برکف جبهه و جنگ را ثابت قدم نگه دارید و به فرامین رهبر کبیر انقلاب ارزش قائل شوید و برای آن پیر جماران که آمریکا را به لرزه درآورده است دعا زیاد کنید و سعی کنید عظمت او را دریابید و در ضمن سلام مرا به او برسانید و بگویید که تا آخرین قطره خونمان از سنگر قرآن دفاع خواهیم کرد انشاءالله، اگر فیض شهادت نصیبم گشت آنان که پیرو خط سرخ خمینی بت شکن نیستن و به ولایت او عقیده ندارند بر من نگریند و بر جنازه ناچیز من حاضر نشوند، اما باشدکه دماء شهدا آنان را متحول سازد و به رحمت الهی نزدیکشان سازد.

و اینجانب برادر کوچک شما از برادران، دوستان، آشنایان، اقوام، خویشان و کسانی که بر من حقیر برخوردی داشتند از من شوخی بی‌جایی، غیبتی، دروغ و یا رفتار تندی و اگر کار بدی از من دیده‌اید مرا ببخشید و حلالم کنید که انشالله خدا هم از سر گناهانمان بگذرد. و دیگر از شما می‌خواهم که راه من و راه تمامی شهدا را که همان راه سیدالشهداء است را ادامه دهید.

و مقداری پول هم در بانک دارم که نیمی از آن را به جبهه و حساب ۱۰۰ بریزید و نیمی دیگر را در راه خدا خرج کنید. و محل دفنم هم می‌خواهم در میانه شهدا در بهشت زهرا باشد و در آخر از همه دوستان و آشنایان خداحافظی می‌کنم و ان‌شاءلله در دنیا به شما صبر و در آخرت اجر عنایت بفرماید و در پایان وصیتم نظری به حدیث قدسی می‌کنم که وصیت‌ها در آن خلاصه شده است و خداوند در آن حدیث فرموده است:

(من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلی دیته)

آن کس که مرا طلب کند می‌یابد و آنکس که مرا یافت می‌شناسد، آن کس که مرا شناخت دوستم می‌دارد آن کسی که دوستم داشت به من عشق می‌ورزد آن کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می‌ورزم آنکس که به او عشق ورزیدم میکشم او را و آن کس که من بکشم خونبهایش بر من واجب است.

برادر کوچک شما مصطفی نادعلی

۱۳۶۱/۱۱/۱۵»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار