دلاوران بیت‌المقدسی (۴)؛

برادرانم! مسئولیت تمامی شهیدان تاریخ بر شانه‌های ما است

شهید «حسن آندی» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: شهدا بر پیمان خود وفا کرده و از امتحان گذشتند. برادران اکنون مسئولیت تمامی شهیدان تاریخ از هابیل گرفته تا حسین و از حسین تا آخرین شهیدی که شاید هم‌اکنون بر خاک می‌افتد بر دوش ما که خود را شهید و پاسدار مکتب اسلام می‌دانیم گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۲۹۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳ - 23May 2018

برادرانم مسئولیت تمامی شهیدان تاریخ بر شانه های ما است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، «حسن آندی» سال ۱۳۳۳ در قم متولد شد و مدتی بعد از تولد در سن پنج سالگی به همراه خانواده‌اش به شهر «خمین» نقل مکان کرد.

از همان دوران نوجوانی در فعالیت‌های مذهبی شرکت می‌کرد و در دوره انقلاب نیز با پخش اعلامیه و نوار‌های سخنرانی امام راحل، یک مبارز انقلابی بود.

در دروان جنگ تحمیلی نیز حضور پررنگی داشت و سرانجام در بیست دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۱ درحالی که به عنوان معاون اطلاعات عملیات تیپ نجف اشرف در جبهه حضور داشت به فیض شهادت نائل و در ردیف پرستویان پرکشیده و دلاوران عملیات «بیت‌المقدس» قرار گرفت و برای همیشه جاودان شد که در زیر فرازی از وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم‌

ای خدای حسین! یاری‌مان فرما تا این شهادت‌نامه‌های شهیدان را که با خون‌شان بر ما نوشته‌اند، با دیده دل خوانده و مسئولیت‌های آن‌ها را بر دوش گرفته و به راه‌شان ادامه دهیم.

شهدا بر پیمان خود وفا کرده و از امتحان گذشتند. برادران اکنون مسئولیت تمامی شهیدان تاریخ از هابیل گرفته تا حسین و از حسین تا آخرین شهیدی که شاید هم‌اکنون بر خاک می‌افتد بر دوش ما که خود را شهید و پاسدار مکتب اسلام می‌دانیم گذاشته می‌شود.

آری برادرم، اگر درس چگونه بودن و چگونه زیستن را می‌خواهی بیاموزی، خونین نامه‌های عاشقان حسین را تلاوتی دیگر کن که هر بار خواندنش حلاوت دیگری دارد؛ و اگر از این پیام که به پایش خون ریخته‌اند، تکانی نخوریم در آن هنگام زنگار گناه قلب‌مان را گرفته و نمی‌گذارد نور حقیقت بر قلب‌مان بتابد.

باید خود را شست و به راه انداخت؛ چرا که کاروان می‌رود و ما می‌مانیم و به مقصد نمی‌رسیم.

اما مادر! ای مادر مهربانم‌! ای باغبان گلزار عشق که دو لاله‌ات را در گلستان شهادت کاشتی و هر دو قربانیت در پیشگاه حق مقبول افتاد و‌ ای پدر عزیز که دو دلبندت را فدای اسلام و انقلاب کردی و حسین‌گونه از فرزندانت گذشتی، مبارک‌تان باد قبولی.

حسن آندی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار