فرمانده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد؛

تقدیم ۲۹۴ شهید مازندرانی در عملیات بیت المقدس

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: استان مازندران در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان ۲۹۴ شهید تقدیم کرده است.
کد خبر: ۲۹۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ - 23May 2018

تقدیم 294شهید مازندرانی در عملیات بیت المقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری،  احمد کوهستانی یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت سوم خرداد که در حسینیه حضرت رقیه (س) لشکر 25 کربلا برگزار شد از اهمیت حماسه آزادسازی خرمشهر در تاریخ دفاع مقدس یاد کرد و اظهار داشت: خرمشهر و تاریخچه آن برای ما مهم و گران‌قدر است و در جنگ بین ایران و عثمانی، منطقه سلیمانیه را طبق پیمانی از دست دادیم و خرمشهر را گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه نماینده ایران در این پیمان امیرکبیر بود، گفت: با درایت امیرکبیر، خرمشهر را گرفتیم و سلیمانیه را واگذار کردیم و در این پیمان، نقش و دغل‌بازی‌های انگلیس بسیار واضح است.

کوهستانی تصریح کرد: پس از گرفتن، خرمشهر سه مرحله مورد اشغال قرار گرفت و اولین مرحله آن سال ۱۲۱۲ بود و مرحله دوم از سوی انگلیس تصرف شد و در زمان جنگ جهانی دوم نیز انگلیس به بهانه اعلام بی‌طرفی رضاشاه به خرمشهر لشکرکشی کرد.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: در هر سه مرحله اشغال، خرمشهر حدود ۲۴ ساعت مقاومت کرد و نیروها و مردم شهر را تخلیه کردند اما در دوران دفاع مقدس، خرمشهر مقابل ارتش تا دندان‌ مسلح ۳۴ روز مقاومت و ایستادگی کرد.

وی گفت: با مقاومت خرمشهر، جبهه جنوب کشور مقابل دشمن مجهز و آماده شد زیرا اقتصاد آن روز ایران، بندر خرمشهر بود و این منطقه از بزرگ‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود.

کوهستانی بابیان اینکه آزادسازی خرمشهر، عجیب بود، عنوان کرد: مأموریت ما در عملیات آزادسازی خرمشهر، شلمچه بود زیرا تنها راه دسترسی از طریق خشکی، این منطقه بود.

فرمانده دفاع مقدس از ایثارگری و رشادت مردم و رزمندگان مازندران در عملیات بیت المقدس گفت و ادامه داد: استان مازندران در این عملیات بیش از ۲۹۴ شهید و بیش از هزار جانباز تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار