نطنزی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شروط 12 گانه پامپئو دستور کار دشمن برای زمین‌گیر کردن ایران است

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات ضدایرانی آمریکایی‌ها از اوایل انقلاب تاکنون گفت: ادعاهای وزیر خارجه این کشور دستور کار دشمن برای محدودسازی ما در تمام عرصه‌هاست.
کد خبر: ۲۹۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ - 24May 2018

شروط 12 گانه پمپئو دستور کار دشمن برای زمین‌گیر کردن ایران استمرتضی صفاری‌نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان این‌که آمریکا از بدو ظهور انقلاب اسلامی کشورمان تاکنون برای مقابله و ضربه‌زدن به ایران از هیچ اقدامی دریغ نکرده است، اظهار داشت: اوج و نهایت دشمنی این کشور در اعمال تحریم‌هایی بود که علیه ما اعمال کرد. آمریکایی‌ها با فشار‌هایی که بر ایران وارد می‌کنند می‌خواهند اراده و عزم ملت در پشتیبانی از حکومت را تضعیف کنند؛ اما مردم ما در طول 40 سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد همواره نشان دادند که تحت هیچ شرایطی وابسته به حمایت‌های آن‌ها نمی‌شوند و حل و فصل مشکلات داخلی کشورمان را در خارج از مرز‌ها جستجو نمی‌کنند.

این نماینده خانه ملت وحدت میان مردم و مسوولان نظام را رمز موفقیت جمهوری اسلامی در مقابل هرگونه ادعا و توطئه‌های آمریکا علیه کشورمان عنوان کرد و افزود: بیانیه کوبنده و قاطعانه‌ای که توسط آقای ظریف در واکنش به ادعای پامپئو صادر شد، کاملا شایسته و حرکتی به‌جا بود و دولت‌مردان ما باید پیش‌تر از این‌ها جواب زیاده‌خواهی و یاوه‌گویی آمریکایی‌ها را می‌دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ادعا‌های وزیر خارجه آمریکا علیه کشورمان به دلیل تشویش افکار جامعه بین‌المللی و به حاشیه راندن عدم تعهد این کشور در قبال برجام است، تصریح کرد: ما برای به نتیجه رسیدن توافق برجام به تمام مفاد این عهدنامه عمل کردیم که به تعلیق درآوردن راکتور‌ها مصداق بارز پایبندی ما به برجام است. با تمام عملگرا بودن و قانون‌مداری ما نسبت به این قرارداد، آمریکا به تعهدات خود از ابتدای برجام تا وقتی که از این توافق خارج شدند، به هیچ‌کدام از حرف‌های خود نتوانستند عمل کنند.

نطنزی با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر اقدامات مقابله به سیاست‌های خصمانه آمریکا خاطرنشان کرد: نمایندگان در مجلس لایحه‌ای را به تصویب رساندند که طی آن دولت در هر شرایطی مجاز به تصمیم گیری و برخورد در مقابل اقدامات ضدایرانی غربی‌ها است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار