مسئول حفظ آثار دفاع مقدس سپاه «الغدیر» استان یزد:

عامل اصلی آزادسازی خرمشهر امید به خدا بود نه امید به بیگانگان

سردار «محمدمهدی فرهنگ‌دوست» گفت: امید به خدا نه امید به کشور‌های بیگانه و استکبار جهانی، توسل واقعی به اهل بیت (ع)، تبعیت از ولی فقیه زمانه و نیز وحدت در بین نیرو‌های مسلح و ملت جمهوری اسلامی، عوامل اصلی پیروزی جمهوری اسلامی در برابر دشمنان در آزادسازی خرمشهر بود.
کد خبر: ۲۹۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ - 24May 2018

گل سرسبد عملیات بیت المقدس آزادسازی خرمشهر بودبه گزارش دفاع پرس از یزد، سردار «محمدمهدی فرهنگ‌دوست» مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه «الغدیر» استان یزد، صبح امروز (پنج‌شنبه) در آئین بزرگداشت حماسه سوم خرداد که با حضور مسئولان، جمع کثیری از سپاهیان و مردم دارالعباده یزد در مسجد روضه محمدیه این شهر برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت روز مقاومت و آزادسازی خرمشهر، عملیات «بیت‌المقدس» در زمان خود بسیار حساس عنوان کرد و اظهار داشت: دشمن منطقه را از هر لحاظ مسلح کرده بود که نیرو‌های ایرانی نتوانند وارد شوند، چون اگر خرمشهر از دست عراقی‌ها گرفته می‌شد، اعتبار جهانی بسیاری از کشور‌ها زیر سؤال می‌رفت.

وی افزود:، زیرا کشور‌هایی که از نظر مالی، تجهیزات و امکانات به عراقی‌ها کمک می‌کردند امید زیادی داشتند که بتوانند خرمشهر را حفظ و سپس جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کنند که به حول قوه‌الهی این امر امکان‌پذیر نشد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان یزد با بیان این‌که برای عملیات «بیت‌المقدس» پنج قرارگاه را در نظر گرفته بودیم، افزود: برای این عملیات چهار مرحله پیش بینی شده بود که از ۱۰ اردیبهشت شروع شد و برای اولین‌بار در طول جنگ‌های دنیا، ما توانستیم ۸۰۰ کیلومتر سرپل بگیریم که بیشترین این تصرف را خود عراقی در این جنگ ایران و عراق با ۱۵۰ کیلومتری که از کارون گرفته بودند به ثبت رسانده بودند.

سردار فرهنگ‌دوست با اشاره به اینکه گل سرسبد عملیات «بیت‌المقدس»، آزادسازی خرمشهر بود، اضافه کرد: اگر این عملیات به پیروزی منجر نمی‌شد و خرمشهر از دست عراقی‌ها خارج نمی‌شد، عراقی باز هم به تبلیغات علیه جمهوری اسلامی در دنیا و شادی‌های کذایی می‌پرداختند، ولی الحمدالله در تاریخ ۱ خردادماه سال ۱۳۶۱ با طرحی که شهید «حسن باقری» داد، توانستیم خرمشهر را محاصره و در روز ۲ خرداد به اروند رود رسیده و در نهایت هم روز سوم خردادماه حماسه آزادسازی خرمشهر به دست رزمندگان اسلام رقم خورد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان یزد گفت: وقتی عراقی‌ها تصمیم به تسلیم گرفتند همه بر این تصور بودند که شاید در شهر ۲ یا ۳ هزار نیروی عراقی مانده باشد، ولی پس از تسلیم آن‌ها، همه متوجه شدند ۱۳ هزار نفر عراقی در شهر بودند و با این هجمه اسیر، برای حمل و نقل آن‌ها با مشکلاتی زیادی در آن زمان روبه‌رو شدیم.

وی با بیان این‌که تجهیزات و امکانات رزمنده‌های جمهوری اسلامی را به پیروزی نرساند، تصریح کرد: امید به خدا نه امید به کشور‌های بیگانه و استکبار جهانی، توسل واقعی به اهل بیت (ع)، تبعیت از ولی فقیه زمانه و نیز وحدت در بین نیرو‌های مسلح و ملت جمهوری اسلامی، عوامل اصلی پیروزی جمهوری اسلامی در برابر دشمنان بود.

فرهنگ‌دوست در ادامه با اشاره به اینکه ما امروز در نزدیکی قدس هستیم، تأکید کرد: ان‌شاءالله پیروزی با ما خواهد بود و امید داریم که نماز توسط رهبر معظم انقلاب را در قدس شریف به زودی برگزار خواهیم کرد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه استان یزد در پایان با بیان اینکه استان یزد در عملیات «بیت‌المقدس» ۱۳۵ شهید تقدیم انقلاب کرد، افزود: ۷۵ شهید مربوط به شهرستان یزد و مابقی به شهرستان دیگر استان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار