مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

هدف اصلی دشمنان براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود

سردار «مرتضی قربانی» با اشاره به گمنامی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، گفت: هدف اصلی دشمنان براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
کد خبر: ۲۹۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ - 24May 2018

هدف اصلی همه دشمنان انقلاب اسلامی، براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، سردار سرتیپ پاسدار «مرتضی قربانی» مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش بزرگ مقاومت و پیروزی چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره 2400 شهید این استان در دفاع مقدس و 80 شهید  در عملیات بیت المقدس به تشریح توطئه های مختلف استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

سردار قربانی با اشاره به فعالیت بیش از 60 گروه و دسته و فرقه ضدانقلاب، افزود: هدف اصلی همه دشمنان انقلاب اسلامی، براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: دشمنان انواع روش ها را برای مقابله با انقلاب اسلامی اعم از تحریم، قطع روابط، ترور، تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی و ... آزمودند؛ اما آنها ملت بزرگ  ایران و جایگاه ولایت فقیه و علمای ما را نشناخته بودند.

وی گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی، صدام به خبرنگاران وعده مصاحبه بعدی در تهران را داد؛ اما با رشادت های رزمندگان اسلام این آرزوی دشمنان ناکام ماند و امروز شاهد عزت جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل هستیم.

سردار قربانی با اشاره به خاطراتی از روند اعزام نیروهای مردمی در اوایل جنگ و کمبود تجهیزات نظامی و عدم حمایت بنی صدر، رئیس جمهور وقت اظهار کرد: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  در کنار ارتش و بسیج اقشار مختلف مردم و عشایر توانستند نتیجه جنگ تحمیلی را تغییر دهند و در چنین روزی خرمشهر را از چنگال دشمن بعثی آزاد کنند.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به گمنامی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر، گفت: امروز کشور نیازمند این روحیه است. رزمندگان اسلام بدون هیچ چشمداشتی به مقام و جایگاه و درجه دنیوی، مقابل دشمنان ایستادگی کردند و از جان خود گذشتند.

وی نماز اول وقت، توسل به ائمه معصومین علیهم السلام و انس با قرآن را از ویژگی های بارز رزمندگان دفاع مقدس برشمرد و افزود: امروز نیز در بحث اقتصاد و فرهنگ و سیاست کشور باید همانند وضعیت زمان جنگ، دست به دست هم دهیم و با وحدت و انسجام مردم، مشکلات را حل کنیم.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: 80 شهید استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت المقدس، افتخار بزرگی برای این استان مردخیز است. امروز که در این مکان نشسته ایم و به یاد شهدای آزادسازی خرمشهر، جشن پیروزی گرفته ایم، باید بدانیم که همه موفقیت ها مرهون الطاف خداوند بوده و عزت خداوند از آن کسی است که کلامش طیب و عملش صالح باشد.

سردار قربانی با یادآوری فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسئولان نظام، وحدت کلمه و انسجام مردم را مطالبه اصلی معظم له در این برهه از زمان برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار