مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین (ع):

تفکر حل مشکلات کشور توسط آمریکا و غرب، غلط است

سردار «رستگارپناه» گفت: تفکری که برای حل مشکلاتمان باید در مقابل آمریکایی ها زانو بزنیم، غلط و مرده است.
کد خبر: ۲۹۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ - 24May 2018

تفکر حل مشکلات کشور توسط آمریکا و غرب، غلط استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سردار سرتیپ پاسدار «حسن رستگارپناه» مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز سوم خرداد در مسجد «امام حسین(ع)» بیرجند، اظهار داشت: 4 دهه از انقلاب را پشت سر گذاشتیم و در آستانه چهلمین سال انقلاب هستیم در حالیکه حوادثی که گذشت، دنیایی از ایثار و از خودگذشتگی و جانفشانی بود.

وی با اشاره به پیام امام در روز 23 بهمن سال 58 گفت: امام در این روز پیامی دادند که خلاصه آن سه بند می شود که هرکس سلاح دارد بر زمین بگذارد، به مراکز امنیتی کسی حمله نکند و سومین جمله این بود که اگر کسانی سلاح دارند و تحویل نمی دهند، مردم مراقبت کنند و اطلاعات این ها را بدهند تا نظم جامعه برهم نخورد.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه از همان روزهای اول انقلاب کسانی که دنبال سهم خواهی از انقلاب بودند سلاح خود را تحویل که ندادند هیچ، بلکه بر روی انقلاب سلاح گشودند، گفت: در کردستان به پادگان مهاباد حمله کردند، در تهران به پادگان ولیعصر و عشرت آباد حمله کردند که نقطه اوج حوادث به حادثه شهر پاوه رسید.

رستگارپناه یادآور شد: از اولین روزهای شروع انقلاب اسلامی افرادی بودند که به صورت سخت افزاری در پی ایجاد شکاف در این انقلاب بودند که خوشبختانه به عناوین مختلف با شکست مواجه شدند.

نقش مقاومت مردم در اشغال خرمشهر

وی با اشاره به استقامت و مقاومت مردم خرمشهر، تصریح کرد: دشمن برنامه ریزی کرده بود که خرمشهر را 12 ساعته اشغال کند اما با مقاومت مردم 25 روز به طول انجامید.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: امام در جماران دستور شکست حصر آبادان را به رزمندگانی که در خط مقدم بودند صادر می کند و بعد از شکست حصر آبادان دشمن تجهیزات سنگینی در خرمشهر مستقر می کند و مواضع خود را مستحکم تر از پیش می کند بگونه ای که تصور نمی کرد که به راحتی آنجا را از دست بدهد.

رستگارپناه افزود: هریک از عملیات های قبل از آزادسازی خرمشهر برای ما درسی بوده است تا اینکه زمینه نصرت را برای ما در عملیات آزادسازی خرمشهر محقق کند.

رمز ادامه حیات انقلاب داشتن اخلاص است

وی با اشاره به اینکه در آن موقع تمامی رزمندگان از کلیه نیروها مخلصانه پای کار بودند که خرمشهر را از دست دشمن خارج کنند، گفت: رمز ادامه و پیروزی انقلاب داشتن اخلاص است و در مسیر انقلاب نباید ادعایی داشته باشیم.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع)  با بیان اینکه در این انقلاب دو جریان هیچگاه به دنبال سهم خواهی از انقلاب نبودند، گفت: جریان مردم و رهبری به دنبال سهم خواهی نبودند درحالیکه همه احزاب و جریانات سیاسی وقتی بر اریکه قدرت بودند به دنبال سهم خواهی رفتند.

عزت ایران در اثر ریخته شدن خون شهدا است

رستگارپناه یادآور شد: اگر امروز نام و عزتی برای ایران مانده است در اثر ریخته شدن خون عزیزانی است که در این راه طی مسیر و جانفشانی کرده اند.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت مدیران نجومی بگیر گفت: برخی از مدیران و مسئولان رسما اعلام می کنند که سرمایه های میلیاردی دارند و از این موضوع اظهار غرور می کنند.

چشم دوختن به حل مشکلات توسط بیگانگان اشتباه است

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه در حوادث اخیر یک جمله کلی و کلان را مردم اعتقاد پیدا کرده اند که مشکل ما از طرف بیگانه قابل حل نیست، گفت: اگر چشم دوخته باشیم که آمریکایی ها و اروپایی ها مشکل اقتصادی ما را حل کنند اشتباه کرده ایم.

رستگارپناه با انتقاد از سیاست های غرب علیه ایران گفت: انگلستانی که تمام این سال ها برای بلعیدن ما نقشه می کشیده است و فرانسه ای که سیاست یک بام و دو هوا دارد، می خواهد برای ما دلسوزی کند و مشکلی از ما حل کند؟!

وی تاکید کرد: تفکری که وجود داشت که برای حل مشکلاتمان باید برویم در مقابل آمریکایی ها زانو بزنیم، غلط و مرده است.

 نگاه مسئولان باید به داخل باشد

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه اگر نگاه مدیرتی مسئولان اجرایی ما نگاه به درون باشد و به توانمندی مردم اعتماد بکنند، هیچ مشکلی باقی نمی ماند.

رستگارپناه با اشاره به شکست سیاست های امریکا و سایر دشمنان ایران در خارج از مرزهای کشور گفت: ما ضربات انقلابمان را آن سوی مرزها بر پیکر متزلزل آنها وارد می کنیم و نباید در درون تزلزلی به خود راه دهیم.

وی بیان داشت: شهدای مدافع حرم نقش بسزایی در عزت آفرینی برای انقلاب داشتند و وزنه انقلابمان را در منطقه و جهان افزایش دادند بطوریکه امروز به اذن الهی، وزنه اسلام در هر نقطه از جهان برایمان یک وزنه تعیین کننده است.

مسئول مرکز مطالعات ملی اطلاعات و امنیت پایدار دانشگاه جامع امام حسین(ع) با بیان اینکه انقلاب ما یک موجود زنده و پویایی است که روز به روز درحال رشد است، خاطرنشان کرد: باید شتابمان را در درون کشور بیشتر کنیم و معضلات و مشکلات مردم را با فکر و عمل واقعی برطرف کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها