سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره):

هدف جریان روی کار آمده در آمریکا تغییر نظام سیاسی در ایران است

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) گفت: در آمریکا یک جریان غیر پایبند به حقایق بشری سرکار آمده است که هدفش تغییر نظام سیاسی در ایران است.
کد خبر: ۲۹۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ - 27May 2018

هدف جریان روی کار آمده در آمریکا تغییر نظام سیاسی در ایران استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) طی سخنانی در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) اظهار داشت: در ایام سالگرد امام (ره) بیش از هر زمانی دیگر پیرامون شخصیت ایشان صحبت میکنیم. اما باید بدانیم این مراسم صرفا برگزاری بزرگداشت یک نفر، انسان و رهبر نیست البته این اقدام ادای دین به امام است.

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) ادامه داد: اینکه همه دستگاهها دست در دست هم تلاش می کنند و مردم با زبان روزه عصر ۱۴ خرداد می آیند البته ادای دین به امام است و بلند داشتن یاد ایشان، اما علت آن نیاز ما و جامعه به امام (ره) است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به شخصیت امام و پرچمی که نام او باشد و هویتی که از او وام می‌گیرد احتیاج دارد؛ افزود:  امروز وضعیت بغرنجی بر جهان حاکم است هم در منطقه خودمان ارتجاع سلفی که نتیجه عملکردش به خوشحالی دشمنان می‌انجامد و هم اینکه به لطف خدا و به همت فرزندان امت اسلامی از شر داعش خلاص شدیم اما به نوع دیگری گرفتاری صاحبان زر و تزویر برایمان پدید آمده که فضای منطقه را مه آلود کرده است. 

وی با بیان اینکه در آمریکا یک جریان نامتعارف و نامعقول و غیرپایبند به حقایق بشری سرکار آمده است، تاکید کرد: این جریان هدف خود را تغییر ساختار و نظام سیاسی و ضربه زدن به ملت ایران قرار داده است.

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه روزها و مصائب سختی را پیش رو داریم، ادامه داد: نقاط قوت بسیاری داریم، اما بیش از همه چیز تمسک به امام به عنوان نماد تفکر اسلامی و تفکر دینی احتیاج داریم تا راه را گم نکنیم.

وی افزود: شک نداشته باشید و دشمنان ما هم شک ندارند که تا امام و یاد و تذکار ایشان در قلب و جانها وجود دارد جمهوری اسلامی مستحکم است و خدای ناکرده روزی به جامعه ما لطمه وارد می شود که امام را فراموش کنیم.

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) بیان کرد: امام مظهر عزت در جامعه ماست و با پیروزی انقلاب عزتی که سالهای قبل از میان رفته بود برگشت به وسیله همین عزت ایستادگی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امام ( ره ) مظهر مقاومت است ادامه داد: عقب نشینی، وادادگی و ذلت پذیری از مکتب امام به دور است اما این به معنای تهور نیست، امام متهور نبود بلکه شجاع بود.

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) ادامه داد: امام ملت ایران را شجاع می خواهد نه متهور، شجاعت یعنی محاسبات عقلانی کرده و منافع ملی خود را محاسبه کنیم و اگر پایش بیفتد پا بر روی هر منفعت شخصی گذاریم و حاضر به دادن هر هزینه ای باشیم.

وی تصریح کرد: در شجاعت جان و آبرو مطرح نیست و هرچه داریم باید بر طبق اخلاص برای داشتن فردای کشور و اعتلای اسلام بگذاریم.

تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امام مظهر عزت، ایستادگی و توانمندی است افزود: امام مظهر وحدت است که عامل اصلی تمامی این ها است و با همدلی و همراهی میتوانیم بایستیم.

وی تصریح کرد: امام مظهر کمک به مستمندان و فقر زدایی جامعه است، ایشان بارها به مسئولین تذکر دادند که فقرا و محرومین نرنجند و به آنها کمک کنید زیرا محرومین پایه گذاران نهضت هستند.

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) با تاکید کرد: جامعه همواره دستخوش طبقات است و هیچ زمانی به تساوی نمیرسد اما باید جهت نگاه به سمت فقر زدایی باشد.

وی افزود: اگر ما برای امام مراسم می گیریم این مراسم برای مردم ایران است چراکه نسلهای آینده به این مراسم محتاج هستند زیرا از امام آموخته ایم و می آموزیم.

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) تاکید کرد: امام پرچم و علامت این است که مردم ما عزیز هستند و در مقابل زیاده خواهی ها سر خم نمی کنند و زیر بار ذلت نرفته و یکی هستند .

وی با اشاره به اینکه مردم ایران دیندار و مومن هستند، افزود: مردم همراه هم به دنبال از بین بردن مشکلات جامعه هستند.

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم که مراسم سالگرد هیچ تجملی نداشته باشد، افزود: این مراسم باید از هرگونه ریخت و پاش اضافی مبرا باشد، مراسم باید ساده اما باشکوه برگزار شود و هرچه کمتر به ابعاد مالی مجموعه توجه کنیم ابعاد معنوی آن بیشتر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: خداوند ان شاالله به توفیقات رهبر معظم انقلاب که پرچم امام امروز بر روی دوش ایشان است بیفزاید و سایه رهبرمان را بر سرمان مستدام بدارد.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار