حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

توان دفاعی و امنیتی ایران خط قرمز ماست/ مطابق میل اروپایی‌ها رفتار نمی‌کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بارها از سوی وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده ما اعلام شده که به هیچ عنوان توان دفاعی و امنیتی ایران قابل مذاکره نیست؛ حتی اگر به قیمت از بین رفتن برجام باشد.
کد خبر: ۲۹۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ - 30May 2018

/«حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی» عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در خصوص عملکرد آمریکایی‌ها نسبت به توافق برجام و با اشاره به عدم پایبندی کشورهای عضو برجام، اظهار داشت: وقتی که آمریکایی‌ها در برجام حضور داشتند، اروپایی‌ها هیچ قدمی در محقق شدن بندهای برجام برنداشتند، امروز در شرایطی که این کشور برجام را ترک کرده، وضعیت و آینده این قرارداد مشخص است.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه کشورهای عضو برجام درصدد هستند تا از طریق جلب توجه آمریکایی‌ها منافع خودشان را تامین کنند، افزود: سران کشورهای اروپایی برجام با تیم مذاکره‌کننده‌شان در تضاد هستند، به‌عنوان مثال وزیر امور خارجه انگلیس و فرانسه اعلام می‌کنند که ما در برجام می‌مانیم؛ اما سران و مقامات ارشد کشورشان صحبت از عدم همکاری در برجام به دلیل وابسته بودن شرکت‌های بزرگ تجاری‌شان با آمریکا می‌زنند. این نشان می‌دهد که اروپایی‌ها تحت فشار آمریکا هستند و به تعهدات خود در قبال برجام عمل نخواهند کرد.

حجت‌السلام موسوی‌لارگانی با اشاره به فعالیت‌های تجاری شرکت‌های بزرگ اروپایی در کشورمان گفت: از بدو انعقاد قرارداد برجام، شرکت‌های بزرگ تجاری مانند توتال تصمیم به سرمایه‌گذاری در خصوص نفت ما گرفته بودند و در این زمینه قراردادهایی مشابه قرارداد ترکمانچای هم منعقد کرده بودند؛ اما امروز با خروج آمریکا از برجام وحشت کردند و حاضر نیستند با ما همکاری کنند.

نماینده مردم شهرستان فراشبند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها در مورد برجام به دنبال اتلاف زمان کشورمان هستند، خاطرنشان کرد: کشورهای عضو برجام می‌خواهند به گونه‌ای رفتار کنند که ادامه روند برجام در گرو مذاکره با ما بر سر موضوعات موشکی و توان دفاعی باشد؛ اما بارها از سوی وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده ما اعلام شده که به هیچ عنوان توان دفاعی و امنیتی ایران قابل مذاکره نیست؛ حتی اگر به قیمت از بین رفتن برجام باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار