معاون مشارکت روحانیت اداره کل حفظ آثار لرستان خبر داد؛

جمع آوری اسناد شهدای روحانی استان لرستان

«حجت السلام حسین بیرانوندی» با اشاره به نقش روحانیون در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، گفت: برای حفظ نام و یاد شهدای روحانی استان لرستان اسناد مربوط به این ادامه دهندگان راه انبیاء و امامان جمع آوری می شود.
کد خبر: ۲۹۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ - 30May 2018

اسناد شهدای روحانی استان لرستان جمع آوری می شود«حجت السلام حسین بیرانوندی» معاون مشارکت روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در لرستان، اظهار داشت : روحانیون لرستانی در طول تاریخ انقلاب همواره حامی و پشتیبان مردم ستمدیده بوده اند و با پیروی از سیره انبیاء و امامان با حاکمان ظالم به مقابله پرداختند.

وی افزود: برای حفظ نام و یاد شهدای روحانی لرستان و جلوگیری از به فراموشی سپردن مجاهدات و مبارزات انقلابی این عزیزان، تاکنون  اسناد فراوانی از آنها مانند: عکس، دست نوشته و وصیت نامه جمع آوری شده است.

معاون مشارکت روحانیت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان، با تشریح نقش ائمه جمعه و جماعت در هشت سال دفاع مقدس، گفت: برای تدوین مداخل دانشنامه و محتوا سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان، یک نشست تخصصی با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان و همچنین نشست تخصصی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه شهرستان ها به منظور تبیین نقش ائمه جمعه در دفاع مقدس داشته ایم.

بیرانوندی در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی ارزش کار فرهنگی مؤثر در جهت آگاه سازی جوانان و انتقال مفاهیم دفاع مقدس به آنان و نسل های آینده کمتر از حضور در میدان نبرد نیست؛ گفت: برخی از روحانیون قلم به دست لرستانی در زمینه تالیف کتاب های مرتبط با دفاع مقدس فعالیت چشمگیری دارند. بدین منظور طرح کتب پیشنهادی این عزیزان درسال جاری، در نشست تخصصی شورای نظارت بر تألیف و نشر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان ارائه شده، که پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا، با چاپ آنها موافقت شد.   

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار