مدیر روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی:

دفتر تبلیغات اسلامی بیش از ۹۰۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است

مدیر روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: دفترتبلیغات اسلامی در این ایام بیش از ۸ هزار مورد اعزامی داشت که ۹۱۲ نفر از روحانیون اعزامی دفتر به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
کد خبر: ۲۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 25September 2014

دفتر تبلیغات اسلامی بیش از ۹۰۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال الدین میررفیع تبار با گرامیداشت دفاع مقدس و با بیان اینکه محور انقلاب اسلامی دین بوده و رهبری آن بر عهده حضرت امام (ره) و روحانیت بوده تصریح کرد: در طول صد سال تاریخ اخیر ایران، روحانیت همواره منادی اندیشه دینی و به دنبال تحقق حاکمیت دین بوده است و میرزای بزرگ در جنبش تنباکو وشهید شیخ فضل الله نوری درنهضت مشروطیت مصادیقی مبارزات و تلاش های فراوانی است که روحانیت در راستای دفاع از اسلامیت و حاکمیت قوانین شرع مقدس کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش مرحوم کاشانی وسپس حضرت امام (ره) در هدایت دهی به مردم افزود: در عصر امام خمینی(ره) همه ایده های روحانیون و علمای برجسته در تفکر ایشان، تجسم پیدا کرد و با رهبری ایشان سرانجام بعد از مبارزات خونین، پیروزی قاطع حاصل گردید و رژیم طاغوت محو و اسلام حاکمیت یافت که این نقش تعیین کننده را کاملاً می توان در تاریخ معاصر ایران مشاهده کرد.

مدیرروابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی ادامه داد: در هر انقلابی پس از پیروزی متناسب با عمق و گستره آن تهدیدات بنیادی پیش می آید در این میان انقلاب اسلامی ایران نیز به خاطر حساسیت آن و اضطرابی که بر پیکره استکبار انداخته بود با توطئه های فزاینده و فراوانی روبرو گردید که روحانیت در کنار حضرت امام (ره) تبلور بخش اندیشه های والای امام (ره) بودند وتوانستند این توطئه ها را خنثی کنند که در همین خصوص به بزرگانی از علما همچون علامه طباطبایی، شهید مطهری وشهید بهشتی می توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش هایی که انقلاب اسلامی با آن مواجه شد جنگ تحمیلی بود خاطرنشان کرد: از جمله قشرهایی که در این میدان خوش درخشیدند روحانیت و طلاب گرانقدر حوزه های علمیه بودند که مشتاقانه به جبهه های نبرد شتافتند.

حجت الاسلام والمسلمین میررفیع تبار با اشاره به تعداد بالای روحانیونی که در دوران دفاع مقدس در عرصه های نبرد و جهاد حضور یافتند خاطرنشان کرد: دفترتبلیغات اسلامی در این ایام بیش از ۸ هزار مورد اعزامی داشت که ۹۱۲نفر از روحانیون اعزامی دفتر به درجه رفیع شهادت نائل شدند والبته باید یادآور شد که در میان صنوف، روحانیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بخش امورشهدای روحانی دفتر، تاکنون برای ۴۱۸۲نفر از این شهدای گرانقدر پرونده تشکیل داده خاطرنشان کرد: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی تاکنون گام های بسیار بلندی را در جمع آوری آثار شهدا، برگزاری یادواره های آنها، دیدار با خانواده آن بزرگواران، تنظیم و تدوین نوشته ها و وصیت نامه های آنان انجام داده ودرهمین خصوص نرم افزار شهدای روحانی به همت روابط عمومی دفتر همواره در حال به روزرسانی است که شامل لیست شهدای روحانی، اطلاعات محل تولد، مذهب، تحصیلات کلاسیک وحوزوی، تاریخ اعزام وشهادت آن بزرگواران واطلاعات تفصیلی در خصوص محل شهادت، نوع شهادت و... می باشد.

مدیرروابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به همکاری صمیمانه این دفتر با کنگره شهدای روحانی سراسرکشور، باغ موزه دفاع مقدس وسایرنهادها وسازمان ها خاطرنشان کرد: بسیاری از نهادها وسازمان ها، آمارواطلاعات شهدای روحانی خود را از ما دریافت می کنند که امیدواریم در این زمینه فعالیت هایمان بیشتر شودتا ذره ای از خدمات عظیم شهدای روحانی را جبران کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار