استاد حوزه علمیه قم:

دولتی ریسمانش الهی نباشد ماندگار نخواهد بود/ تا دین هست مبارزه دشمن هم هست

حجت‌الاسلام «مهدی انصاری» با بیان این‌که که اگر دولتی ریسمانش الهی نباشد ماندگار نخواهد بود، گفت: ما با هیچ دولت، سازمان، تشکیلات و حکومتی همراهی نمی‌کنیم، مگر اینکه مسوولینش دین‌دار و با ایمان باشند.
کد خبر: ۲۹۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ - 03June 2018

دولتی ریسمانش الهی نباشد ماندگار نخواهد بود/ تا دین هست مبارزه دشمن هم هستبه گزارش دفاع پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «مهدی انصاری» از علمای حوزه علمیه قم، صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی که با حضور مسولین و مردم در مسجد جامع سنندج برگزار شد، با بیان این‌که قرآن کتاب جامعی برای تمام مردم و جوامع بشری است، اظهار داشت: یکی از سخنان مهم قرآن دیروز انقلاب اسلامی و فردای آن و نیز شخصیتی همچون امام خمینی (ره) است؛ چرا که در قرآن آمده است که بعد از پیامبران جهان در اختیار صالحان قرار می‌گیرد.

وی افزود: امروز هیچ یک از جوامع غیر‌اسلامی، بویی از اخلاق نبرده اند و جوامع اسلامی با اخلاق پیش می‌روند و قرآن را سرلوحه قرار می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تقارن شب‌های قدر با ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره)، گفت: این تقارن بیان‌گر آن است که خداوند انسان‌های بزرگ را در روز‌های خدایی به مردم یادآور می‌کند.

حجت‌الاسلام انصاری یادآور شد: شخصیت امام خمینی (ره) ترکیبی از صداقت، پایبندی به اصول و قانونمندی، شجاعت، خطرپذیری و اعتماد به نفس بود که در راه تحقق هدفی مشروع حرکت کرد و تا رسیدن به آن هدف هرگز از پای ننشست.

وی افزود: امام با دنیای ظلم و ستم مبارزه کرد و تبعید‌ها را به جان خرید و این حرکت عظیم انقلاب اسلامی با تحمل سختی‌ها به بار نشست و ایشان ۱۴ سال سیلی خورد تا توانست به اهداف خود دست یابد.

حجت‌الاسلام انصاری در بخش دیگری از سخنان خود، ورود ماهواره در خانه‌ها را از توطئه دشمنان دانست و گفت: ایران امروز قلب تپنده دنیای اسلام است و باید برای حفظ آن همه تلاش کنند. امروز چشم همه جهان به ایران است که ببینند چطور در برابر دژخیمان خواهند ایستاد.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی ۵۲ مسجد در آمریکا داشتیم، اما اکنون بیش از ۵۰ هزار مسجد داریم و اسلام سراسر جهان را فرا خواهد گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تا خدا هست جنگ شیطان است و تا دین هست مبارزه دشمن هم هست؛ لذا نباید خسته شد بلکه باید مستحکم به راه خود ادامه دهیم.

وی با بیان این‌که که اگر دولتی ریسمانش الهی نباشد ماندگار نخواهد بود، گفت: ما با هیچ دولت، سازمان، تشکیلات و حکومتی همراهی نمی‌کنیم، مگر اینکه مسوولینش دین‌دار و با ایمان باشند.

حجت‌الاسلام انصاری به شاخص‌های حکومتی مدنظر امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: مردمی کردن انقلاب و حضور مردم در صحنه، مهم‌ترین ویژگی انقلاب و مدل حکومتی موردنظر امام خمینی (ره) است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مردم ما اگر امام و انقلاب را نشناسند به خودشان جفا کرده‌اند، گرچه در گذشته چکمه دژخیمانه ایران را خورد می‌کرد، اما امروز توجه همه به سمت ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار