پروفسور کارستن کولپه:

امام خمینی آغازگر جنبش تجدید حیات اسلام بود که اثرگذاری فرا ملیتی داشته است

پروفسور کارستن کولپه  که یکی از برجسته ترین خاورشناسان غربی و ایران شناسی نامدار است، حضرت امام خمینی (ره) را آغازگر نهضتی می خواند که تاثیر جهانی دارد.
کد خبر: ۲۹۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ - 04June 2018

پروفسور کارستن کولپه: امام خمینی آغازگر جنبش تجدید حیات اسلام که اثرگذاری فرا ملیتی داشتهبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، انقلاب اسلامی باعث دگرگونی عظیم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران شد و نیز تأثیری شگرف در سطح جهانی به وجود آورد. با وجود آنکه انقلاب‌های بسیاری در جهان روی داده است ولی انقلاب اسلامی ایران منحصر به فرد است. این انقلاب مورد توجه و تجزیه و تحلیل و حمایت و استقبال اندیشمندان و انقلابیون جهان قرار دارد.

درباره نقش حضرت امام خمینی در احیای تفکر دینی در سطح جهانی، جامعه شناسان غربی علی رغم برخوردهای مشحون از کتمان و محافظه کاری معاندانه، اعترافاتی دارند که گزیده هایی از این اعترافات را نقل می کنیم.

پروفسور کارستن کولپه

پروفسور کارستن کولپه  که یکی از برجسته ترین خاورشناسان غربی و ایران شناسی نامدار است، حضرت امام خمینی (ره) را آغازگر نهضتی می خواند که تاثیر جهانی دارد. وی می نویسد: «انقلاب اسلامی و رهبر آن (امام) خمینی که بسیاری از مسلمانان مقیم خارج جهان اسلام را در مسیر بازیابی هویت اسلامی خویش قرار داد، بدون تردید، آغازگر جنبش تجدید حیات اسلام است که اثرگذاری فرا ملیتی داشته است».

وی ضمن اعتراف به احیای تفکر دینی در میان طبقات مختلف احتماعی اروپایی و عطش آنان برای شناخت حقایق اسلام و انقلاب اسلامی، می نویسد: «بعد از پیروزی انقلاب ایران در سال 1979، به طور کلی اوضاع سیاسی به گونه ای شد که از طرف گروههای مختلف، اعم از زن و مرد مسلمان، شاگردان مدارس، دانشجویان، دست اندرکاران آموزشهای دینی، پلیس، کارمندان، اعضای جوامع مذهبی و کلیسایی کاتولیکی و پروتستانی و همچنین احزاب سیاسی، پیوسته تقاضاهایی را در این رابطه (معرفی جامع و کامل اسلام و انقلاب اسلامی) مطرح می کردند».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها