دادستان کل کشور:

حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی راه غلبه بر جنگ اقتصادی دشمن است

«حجت الاسلام منتظری» گفت: حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، مهمترین راه و حربه برای پیروزی در جنگ اقتصادی است.
کد خبر: ۲۹۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 05June 2018

حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی،راه غلبه برجنگ اقتصادی دشمنبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از تهران، حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور صبح امروز در مراسم راهپیمایی بزرگداشت قیام 15 خرداد سال 1342 در جمع راهیمایان ورامین در مسجد صاحب الزمان (عج) این شهرستان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: آنانی که قبل از فتح و پیروزی به مبارزه با دشمن می پردازند با کسانی که بعد از فتح به صف مبارزان می پیوندند یکسان نیستند؛ لذا قیام 15 خرداد سال 42 در تاریخ انقلاب اسلامی همچون برگ زرینی است که از درخشش خاصی برخوردار است.

وی قیام کنندگان 15 خرداد سال 42 را به عنوان پیش قراولان دوران مبارزات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: در این بین مردم شهرستان های ورامین و پیشوا که با پوشیدن کفن در جهت اعتراض به دستگیری امام(ره) به سمت تهران حرکت کردند، جلوه خاصی به این قیام دادند.

وی گفت: امروز بعد از گذشت 55 سال از تاریخ این قیام، این حضور گسترده مردم در پاسداشت قیام از ارزش بالائی برخوردار است.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به زمینه ها و علل قیام 15 خرداد، تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی در قالب انقلاب سفید را مهمترین عامل در بروز این قیام دانست که اعتراض شدید امام خمینی(ره) و مردم انقلابی را به همراه داشت، چرا که هدف اصلی این طرح اسلام زدائی از جامعه ایرانی با هدایت و نظارت آمریکائی ها بود.

منتظری در ادامه با اشاره به عناصر اصلی موفقیت قیام 15 خرداد، رهبری مردم و انگیزه های مذهبی و دینی را به عنوان مهمترین عناصر دانست و افزود: شاخص ترین معیار در انگیزه های امام(ره) استقلال طلبی و کوتاه کردن دست اجانب از این کشور بود که مردم نیز با تبعیت از رهبری علیه سیاست های بیگانه پرستانه شاه قیام کردند و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 شدند.

وی با اشاره به توطئه ها و دسیسه های دشمن در این سال ها علیه جمهوری اسلامی، سلب هویت اسلامی جامعه، ایجاد یاس و ناامیدی، شایعه پراکنی و بزرگ نمائی برخی از مشکلات و بالاخره نفوذ در میان برخی از مدیران و مراکز تصمیم ساز را، از مهمترین توطئه ها دانستند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری در جمع  مردم روزه دار در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امروز مهمترین جنگ با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، جنگ اقتصادی است و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، مهمترین راه و حربه برای پیروزی در این جنگ  است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار