استاندار لرستان:

مسئولان بسترسازی مناسب را برای جمع‌آوری زکات فراهم کنند

«سید موسی خادمی» ترویج، احیاء و فرهنگ‌سازی جمع‌آوری زکات را از وظایف اصلی مسئولان برشمرد و گفت: جمع‌آوری زکات نیازمند تشکیلات منظم است به گونه‌ای که دستگاه‌های جمع‌آوری زکات هم سازماندهی شود.
کد خبر: ۲۹۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ - 09June 2018

مسئولان بسترسازی مناسب را برای جمع آوری زکات فراهم کنندبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «سیدموسی خادمی» استاندار لرستان، ظهر امروز (شنبه) در دومین جلسه شورای زکات استان در سال جاری، اظهار داشت: ترویج، احیا و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات، از وظایف اصلی مسئولان است.

وی با بیان این‌که جامعه عشایری بهتر از دیگر جوامع با زکات آشنا هستند، افزود: نفس کار جمع‌آوری زکات بسیار مهم است؛ چراکه تاثیر فرهنگ جمع‌آوری زکات به مراتب از رقم جمع‌آوری شده بیشتر است.

خادمی به اهتمام مردم نسبت به فرهنگ زکات تاکید کرد و افزود: تبلیغ زکات و نیز جمع‌آوری و خرج زکات، موضوعات مهمی است و می‌طلبد دستگاه‌های فرهنگی بیشتر و جدی‌تر به آن بپردازند.

استاندار لرستان به ضرورت ساماندهی جمع‌آوری زکات اشاره کرد و گفت: تسهیلات لازم برای جمع‌آوری زکات توسط جهاد کشاورزی در نظر گرفته شود تا اگر فردی تصمیم به پرداخت زکات گرفت به راحتی بتواند زکات را پرداخت کند.

وی با بیان این مطلب که جمع‌آوری زکات نیازمند تشکیلات منظم است، اضافه کرد: دستگا‌های جمع‌آوری زکات هم سازماندهی شود.

خادمی با بیان این‌که در چند سال گذشته بنابر یک بخش‌نامه در هر منطقه‌ای پروژه‌هایی که با زکات شروع می‌شد معادل همان مبلغ زکات، بودجه‌ای توسط استانداری پرداخت می‌شد که این بخش‌نامه لغو شده است.

استاندار لرستان در پایان گفت: نظارت بر جمع‌آوری و توزیع زکات توسط استانداری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار