نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

قرائت قرآن باید اخلاق و رفتار قاری را تحت تأثیر قرار دهد

حجت الاسلام «سید علیرضا عبادی» با بیان اینکه اهل قرآن به زیبایی‌های قرائت قرآن که در مرحله دوم است توجه می‌کنند، گفت: مرحله اول این است که پیامی را که از قرائت قرآن می‌گیرد، اخلاق و رفتار وی را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۲۹۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ - 09June 2018

قرائت قرآن باید اخلاق و رفتار قاری را تحت تأثیر قرار دهدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده‌ ولی فقیه در خراسان جنوبی، در دیدار با «سعید پرویزی» نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اظهار داشت: بعد از بعثت نبی اکرم (ص)، اولین کاری که انجام می‌شد قاری‌هایی بودند که اعزام می‌شدند و برای مردم قرآن می‌خواندند و شما کار بزرگی را انجام می‌دهید.

وی شرایط و ذوق ادبی مردم آن زمان را به‌گونه‌ای دانست که تشنه این آیات بودند و یادآور شد: پیام زیبای قرآن، مردم جاهلیت را به تمدن برگرداند که اگر خرابکاری‌های یک عده سیاسی نبود دنیا نقش دیگری پیدا می‌کرد.

عبادی با ابراز تأسف از این‌که نفسانیات همیشه منشا فساد تباهی است، گفت: الان که در دوران جاهلیت اُخری هستیم و می‌بینیم که بشر در چه پرتگاه سختی رسیده است، اولین مسئله ما پیام قرانی است.

وی تاکید کرد: پیام قرآن چه برای شما که پرورش می‌دهید و چه افرادی که پرورش می‌یابند باید توسعه پیدا کند.

نماینده‌ ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه سخنانش به داستان «فضیل بن عیاذ» که از جمله دزدان زمان خود بود اشاره کرد و گفت: وی بر اثر شنیدن یک آیه از قرآن و دریافت پیام آن یک شبه عوض شد و جزو زهاد زمان خود شد.

آیت‌الله عبادی، خفقان در زمان پیامبر (ص) را به حدی دانست که حتی در زیر شکنجه برخی افراد کشته می‌شدند و افزود: در این شرایط جوانان عزیزی بودند که تحت تاثیر قرآن قرار می‌گرفتند و مسلمان می‌شدند، ولی جرأت گفتنش را نداشتند.

وی با بیان این‌که اهل قرآن به زیبایی‌های قرائت قرآن که در مرحله دوم است توجه می‌کنند، خاطرنشان کرد: مرحله اول این است پیامی را که از قرائت قرآن می‌گیرد اخلاق و رفتارش را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار