قلی‌خسروی در گفت‌وگویی مطرح کرد؛

ماجرای سکته خریداران مسکن با امضای قطعنامه ۵۹۸

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است املاکی‌ها هیچ نقشی در رشد قیمت مسکن ندارند، زیرا کاهش قدرت خرید موجب رکود و کسادی بازار می‌شود؛ هر چند که او بر این باور است افرادی که نیازمند مسکن هستند، اقدام به خرید کنند.
کد خبر: ۲۹۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ - 10June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه املاکی‌ها امانت‌دار مردم هستند، مردم مسکن را به ما می‌سپارند و ما هم آن را به مردم عرضه می‌کنیم، اظهار داشت: چه دلیلی دارد که املاکی‌ها قیمت مسکن را بالا ببرند و رکود ایجاد شود، بنابراین اگر قیمت مسکن مناسب باشد، املاکی‌ها خریدوفروش بیشتری انجام می‌دهند و زودتر به حق‌الزحمه خود می‌رسند.

وی معتقد است که یک فرهنگ غلطی داریم و هر وقت یک کالایی گران می‌شود، برای خرید آن کالا عجله می‌کنیم، در حالی‌که در بسیاری در کشورها وقتی کالایی گران می‌شود، مردم از خرید آن کالا خودداری می‌کنند، تا قیمت آن کالا ارزان شود، اما در ایران برعکس عمل می‌شود و وقتی قیمت افزایش می‌یابد، تمایل به خرید آن کالا بیش از پیش افزایش می‌یابد.

خسروی می‌گوید، برخی‌ افراد اعتقاد دارند که دلار هیچ رابطه‌ای با بازار مسکن ندارد، درحالی‌که باید به این کارشناسان بگویم که شما چه اقتصاددانی هستید که این اظهارات را انجام می‌دهید، قطعاً این اظهارات برای مطرح کردن خودشان است و مردم را بیشتر گمراه می‌کنند، لذا از ما انتظار اعلام دقیق رشد قیمت‌ها را نداشته باشید، چون هر درصدی که اعلام کنیم، در بازار درصد بیشتری افزایش می‌یابد.

رئیس اتحادیه املاک معتقد است، اگر مردم نیاز به مسکن دارند، بخرند، اما برای سرمایه‌گذاری بعید است که مسکن بتواند آن‌چنان آنها را راضی کند. به هر حال در یک دوره‌ای و در زمان امضای قطعنامه 598 به یکباره قیمت‌ها فروکش کرد و برخی از خریداران مسکن سکته کردند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار