نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

علم و دین باید توأم با هم باشند/ پایه‌گذاران علم مسلمانان هستند

حجت الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: دین سبب جهت بخشیدن علم می‌شود و مشکل بشر را حل می‌کند و چنان‌چه علم بدون دین باشد، خودش طغیان می‌کند که امروز دنیا را به آتش کشیده است.
کد خبر: ۲۹۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ - 12June 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در مراسم «سی شب با قرآن کریم»، در جمع مردم «خوسف» اظهار داشت: در اروپا و غرب بخشی از خرافات را همواره به اسم دین مطرح کرده‌اند و قرن‌ها هم با همین عنوان کلیسا حاکم بوده است.

وی افزود: در دینی که به حضرت عیسی مسیح (ع) نسبت داده می‌شود آن‌ها عنوان می‌کنند که ۱۰۰ انجیل وجود دارد و این در حالی است که انجیل عیسی (ع) فقط یکی است، پس آن ۹۹ انجیل دیگر از کجا می‌آید؟

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به صحبت‌های غربی‌ها و اروپایی‌ها در استفاده از عناوینی همچون «به دار زدن خدا» و این‌که «عیسی فرزند خداوند است»، گفت: واقعا جای بسی تامل دارد، متاسفانه اروپایی‌ها اصولا عقل را «پتیاره» تعبیر می‌کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه آن‌ها کتاب‌های مقدس را دستاویز قرار می‌دهند و به عنوان یک ابزار استعماری تبدیل کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اسلام را یک دین حق‌گرا که بر فطرت الهی استوار است، عنوان کرد و افزود: یکی از حجت‌های شرعی در اسلام عقل است، یعنی عقل در اسلام جایگاهی دارد که حجت است و در قرآن کریم، بسیار واژه عقل به کار برده شده است.

علم‌آموزی در قرآن کریم بر هر زن و مردم مسلمانی واجب است

حجت‌الاسلام عبادی اولین کتاب‌های معتبر اسلام را کتاب‌های عقل و علم دانست و گفت: در اسلام «علم» فریضه است و در قرآن کریم آمده که بر هر زن و مردم مسلمانی علم آموزی واجب است.

وی افزود: اصولا پایه‌گذاران علم و آن‌چه که امروز از آن در دنیا بهره می‌بردند، مسلمین هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنگ اروپایی‌ها با مسلمانان اسپانیا که به دلیل فساد و شرایط جامعه به شکست مسلمانان منجر شد، گفت: شکست مسلمانان ۵۰۰ سال تمدن اروپایی‌ها را به عقب انداخت؛ چراکه باسوادان اروپا در قرن نهم هجری قمری به ۱۰۰ نفر نمی‌رسید، در صورتی که در قرن دوم و سوم قمری در اسلام در زمان حضور امام رضا (ع) در نیشابور حدود ۱۸ هزار قلم به دست فرمایشات ایشان را نوشتند، که نشان از تفاوت بالا است.

علم و دین باید توأم با هم باشند

علم بدون دین و دین بدون علم، سر از طغیانگری در می‌آورد

حجت‌الاسلام عبادی درخصوص جایگاه علم در دین اسلام، تبیین کرد: بر اساس آیات قرآن، علم بدون دین و دین بدون علم، همانند آتشی است که سر از طغیان‌گری در می‌آورد؛ مثل دنیای امروز که رهبران آن بدون علم و دین طغیان کرده و دست به جنایت و آدم کشی می‌زنند.

وی اضافه کرد: وقتی آمریکایی وجود نداشت، ما علماء، فلاسفه و دانشمندان بزرگی همچون «میرداماد»، «ابوعلی سینا»، «زکریای رازی» و... داشته‌ایم که موجبات افتخار اسلام بوده و هستند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به خصوصیات رهبری در دین اسلام، گفت: در اسلام چه در زمان پیامبران، ائمه اطهار (ع) و چه در زمان غیبت، رهبری جامعه اسلامی با افراد اعلم، متعهد، مطیع خداوند، تابع قانون الهی، خالف هوای نفس و عارف است.

دین سبب جهت بخشیدن به علم می‌شود

حجت‌الاسلام عبادی یادآور شد: ریشه همه مشکلات، ناشی از فرصت‌سوزی است که در گذشته از رهنمود‌های ارزشمند امام خمینی (ره) و در حال حاضر نیز از فرامین خلف صالح وی، آیت‌الله خامنه‌ای تبعیت نمی‌کنیم.

وی در ادامه، علم را در همه جا راهگشا دانست و گفت: دین سبب جهت بخشیدن علم می‌شود و مشکل بشر را حل می‌کند و چنانچه علم بدون دین باشد، خودش طغیان می‌کند که امروز دنیا را به آتش کشیده است.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه کسانی که به اسم علم، خرافات را سر هم می‌کنند، در حقیقت سبب فروپاشی جامعه بشری می‌شوند، خاطرنشان کرد: سازمان‌های بین‌المللی هم در مقابل این همه جنایت سکوت کرده‌اند و تنها کسی که در این میان همچون حضرت حسین بن علی (ع) حرف حق می‌زند، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار