محسن اسلامی:

تغییر پایتخت صهیونیست‌ها خون تازه‌ای در رگ‌های جوانان ایجاد کرده

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی خون تازه‌ای در رگ‌های جوانان فلسطینی ایجاد کرده و بحث فلسطین را در میان امت اسلامی دوباره احیا کرده است.
کد خبر: ۲۹۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ - 12June 2018

تغییر پایتخت صهیونیست ها خون تازه ای در رگ های جوانان ایجاد کردهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، محسن اسلامی کارشناس مسائل منطقه بعد از ظهر امروز در نشست قدس، مقاومت، انتفاضه، حق بازگشت اظهار داشت: بحث انتقال پایتخت آمریکا به قدس شریف، سومین موضوع مهم بعد از قرارداد بالفور و قرارداد ۱۹۴۷ است.

وی گفت: امروز یک نقطه عطف تاریخی صورت گرفته است، از ۲۰۱۱ که انقلاب های غربی شروع شد اسرائیلی ها دامنه امنیت خوبی پیدا کرد و پروژه ای با بحث گروه های تروریستی و بحران های سوریه و عراق آغاز شد و در کنار آن اقدامات رژیم سعودی و همراهی آنها همگی منجر به ایجاد برخی حاشیه های امن برای صهیونیست ها شد.

اسلامی افزود: شما ببیند هنوز رژیم صهیونیستی نتوانسته هنوز به عنوان یک کشور یا دولتی رسمی متعارف جلوه بدهد و حتی یک تیم فوتبال از بازی کردن با تیم فوتبال آن سر باز می زند، امروز هم نتانیاهو با انتقال سفارت آمریکا به قدس دست به یک قمار بزرگ زده و مقامات و چهره های بزرگ آن رژیم همچون بن گورین ها و اسحاق رابین ها هم نتوانستند و نخواستند که چنین کاری کنند چرا که از عواقب آن می ترسیدند. این کار نتانیاهو آنها را بیشتر به انزوا خواهد کشاند.

تصریح کرد: رژیم صهیونیستی این سه ویژگی را دارد که خود را به عنوان دولتی یهودی، صهیونیستی که برای غربی ها کارکرد دارد، تعریف کرده است یعنی به نفع دولت های غربی کار میکند.

وی گفت: ما معتقدیم که ترامپ در بحث انتقال سفارت آمریکا به قدس بر اساس سیاست این کار را نکرد بلکه صرفا شو بازی کرد و نقش لابی صهیونیستی در اینجا به وضوح مشخص است. این مساله منجر به این می شود که سیاست عملیاتی بدست آوردن مشروعیت برای صهیونیست ها به نتیجه نرسد.

اسلامی افزود: کاری که اسرائیلی ها در شش سال اخیر انجام دادند فعالیت های ضد ایرانی بود که در منطقه شکل داده بودند اما در این ماه های اخیر با انتقال سفارت آمریکا به قدس بحث عوض شد و فضا علیه آنها در حال شکل گیری است.

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: این مساله منجر به این می شود که سیاست منطقه ای آمریکا تحت تاثیر قرار گیرد و تهدید جدی برای آنها در آینده نزدیک خواهد داشت. شما ببینید آمریکا در شورای امنیت نتوانست اجماعی علیه فلسطین ایجاد کنند و در مقابل قدرت گرفتن مقاومت هم بحث دیگری است.

وی گفت: تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی خون تازه ای در رگ های جوانان فلسطینی ایجاد کرده و بحث فلسطین را در میان امت اسلامی دوباره احیا کرده است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه حضرت امام راحل فرمود روز قدس نگفتند روز فلسطین این یعنی اهمیت استراتژیک قدس در نگاه امام راحل و امروز می بینیم که نتانیاهو این جسارت یا شاید خصلت دیگری را به خرج داده که آخرین نقطه را هدف قرار می دهد، کاری که از روی خامی و شومن بودن وی هست و نه از روی پختگی چرا که بزرگان و شخصیت های بزرگ سابق آن رژیم جعلی هم چنین کاری را انجام ندادند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار