وصیت‌نامه شهید محمد فضه؛

دفتر، کتاب و اسلحه‌ام را بردارید و راهم را ادامه دهید

در بخشی از وصیت‌نامه شهید «محمد فضه» آمده است: «برادرانم، هرگز از اینکه شهید شده‌ام ناراحت نشوید. هم‌چون امام خود مقاوم بایستید. دفتر، کتاب و اسلحه‌ام را بردارید و راهم را که همان راه علی اکبر (ع) است ادامه دهید».
کد خبر: ۲۹۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ - 13June 2018

دفتر، کتاب و اسلحه‌ام را بردارید و راهم را ادامه دهیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید محمد فضه در سال ۱۳۴۴ در شهرستان بردستان متولد شد و سرانجام در سال ۱۳۶۱ و در جریان عملیات فتح‌المبین به شهادت رسید.

متن وصیت‌نامه این شهید بزرگوار به شرح زیر است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

من امروز که این وصیت‌نامه را می‌نویسم، هم‌چون میثم تمار آماده و مهیا هستم که با دشمنان اسلام و مسلمین بجنگم. من افتخار می‌کنم که از طبقه محروم جامعه هستم و ما مستضعفین هستیم که به جبهه می‌رویم تا از کیان اسلام دفاع کنیم. من خوشحالم که جانم را نثار اسلام و مکتب محمد (ص) و علی (ع) می‌کنم. افتخار میکنم که ایدئولوژی‌ام اسلام است. اسلامی است که به من بفهماند چگونه بی‌اندیشم و چگونه راهم را انتخاب کنم.

در واقع زمانی توانستم اسلام واقعی را بیابم که پا به بسیج نهادم و از جَو درونی بسیج استفاده کردم و بهتر توانستم با مکتبم آشنا شوم تا آن‌جا که توان دارم خونم را نثار این مکتب می‌کنم و از این انقلاب الهی چه در جبهه داخلی و چه در جبهه خارجی حراست و پاسداری می‌نمایم.

ملت عزیز و شهید پرور ایران وصیت من این است که قدر این انقلاب بدانید و هیچ‌گاه از فکر این انقلاب خارج نشوید؛ دست از رهبری پیامبرگونه امام امت بر ندارید که به ذلت و خواری کشیده خواهید شد. دوستان من اگر از من خطایی دیدید به بزرگی خودتان من را ببخشید و همیشه بر ضد منافقین باشید و همچون گذشته دست از سر آن‌ها بر ندارید.

مادر جان، بعد از شنیدن خبر شهادت من خواهش می‌کنم اشک نریزید و به خواهرانم بگو که برای من نگریند که اجر و ثواب من کم می‌شود و همچون زینب که در بالای سر بریده برادرش بود مقاوم و استوار باشید و هیچ خللی در روحیه‌ی انقلابی شما رخ ندهد.

برادرانم، هرگز از اینکه شهید شده‌ام ناراحت نشوید و هم‌چون امام خود مقاوم بایستید و دفتر و کتاب و اسلحه‌ام را بردارید و راهم را که همان راه علی اکبر (ع) است ادامه دهید.

پدر جان، به بزرگی خودت مرا ببخش که من در حال تو خیلی بد بودم شرمنده هستم و الان پشیمان شده‌ام و همچون امام حسین (ع) که بر بالین پسرش آمد، بیا و حاضر شو و پیام مرا به هم‌کلاسانم برسان که تو پیام‌رسان خوبی هستی.

هم‌کلاسانم‌، هرگز نگذارید در مدرسه‌ کسانی اخلال کنند و همواره در سنگر مدرسه بمانید و مشتی محکم به دهان منافقین بزنید».

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار