امام جمعه بروجرد:

عید سعید فطر جشن بازگشت به فطرت الهی است

«حجت‎الاسلام حسن ترابی» با اشاره به این که عید سعید فطر جشن رهایی از ظلمت و تاریکی است اظهار داشت: یکی از ویژگی‎های عید فطر این است که انسان‎ها جشن به بازگشت فطرت الهی خود را بر پا می‎کنند.
کد خبر: ۲۹۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ - 15June 2018

عید سعید فطر جشن بازگشت به فطرت الهی استبه گزارش خبرگزاری دفاع پرس از لرستان، «حجت‎الاسلام حسن ترابی» امام جمعه بروجرد صبح امروز در خطبه‎های نماز عید سعید فطر این شهرستان اظهار داشت: عید سعید فطر جشن بزرگ رهایی‎جستن از تاریکی گناهان و معصیت‎ها است.

وی عنوان کرد: یکی از ویژگی‎های اصلی و مشترک دو عید فطر و قربان این است که انسان‎ها جشن به بازگشت فطرت الهی خود را بر پا می‎کنند.

امام جمعه بروجرد از پرداخت زکات به عنوان یکی از اعمال واجب در روز عید سعید فطر یاد و بیان کرد: پرداخت زکات فطریه باعث کمال و تمام روزه ماه مبارک رمضان است.

ترابی صله ارحام را یکی دیگر از اعمال روز عید فطر برشمرد و افزود: صله ارحام و رفع کدورت‎های خویشاوندی در آموزه‎های دینی ما بسیار سفارش و تاکید شده است و بر این اساس عید فطر روز سرور و شادمانی مومنان و شستن دل‎ها از کینه و کدورت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حالی امروز روز عید فطر را جشن می‎گیریم که در ماه مبارک رمضان مسلمانان را در گوشه گوشه دنیا مورد ظلم و ستم قرار دادند، در این ماه مردم مظلوم و مقاوم غزه با اشک و خون افطار کرده و توسط صهیونیست‎های غاصب به خاک و خون کشیده شدند، اما همچنان مقاومت کردند.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: در طول ماه مبارک رمضان مردم مقاوم و اسطوره‎ای یمن پس از گذشت سه سال همچنان مظلومانه و قهرمانانه در مقابل آل‎سعود و حامیان آن مقاومت کردند.

ترابی ادامه داد: در ماه رمضان امسال 22 میلیون مردم یمن بر سر سفره‎های خالی افطار می‎نشستند و مردم مظلوم این کشور در این ماه همچون دیگر ماه‎های سه سال گذشته دسترسی به آب و غذا نداشتند.

وی با اشاره به اینکه 22 میلیون مردم یمن در معرض فاجعه انسانی قرار دارند، گفت: ملت یمن با قحطی، بیماری و نبود تجهیزات پزشکی دست و پنجه نرم می‎کند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: این روزها ائتلاف سعودی با حمایت آمریکا تلاش می‎کند که بندر الحدیده که تنها مجاری باقی مانده برای تامین نیازهای مردم یمن است، را مسدود کرده و با تصرف آن این راه تنفسی مردم جنگ‎زده این کشور را ببندد، بلکه پس از سه سال ملت یمن را وادار به تسلیم کند.

ترابی اظهار کرد: ملت مسلمان یمن اگر چه با مشکلات عدیده‎ای مواجه است، اما همچون کوه محکم و استوار در برابر متجاوزین و حامیان آن‎ها ایستاده است.

وی در ادامه به موضوع گرانی و افزایش هر روزه قیمت کالاها در کشور اشاره و عنوان کرد: تورم لجام‎گسیخته مشکلات عدیده‎ای را ایجاد کرده به طوریکه مردم زیر بار مشکلات اقتصادی و معیشتی کمر خم کرده‎اند.

امام جمعه بروجرد تاکید کرد: در حالی که ارزش پول ملی ما روز به روز پائین می‎آید، قیمت کالاها و خدمات هر روز بالا رفته و افزایش می‎یابد.

ترابی با اشاره به اینکه بخش کمی از مشکلات اقتصادی متاثر از اعمال تحریم‎ها علیه کشور ایران است، تصریح کرد: بخش زیادی از مشکلات ناشی از عدم احساس مسؤولیت مدیران و دولتمردان و بی‎انگیزگی و کم کاری برخی مدیران است.

وی بیان کرد: گویی دولت کار را رها کرده و هر کس هر جور که بخواهد، قیمت مسکن، خودرو، مواد غذایی و نیازهای مردم را بالا می‎برد.

امام جمعه بروجرد با انتقاد از اینکه برخی دولتمردان و مدیران دستگاه‎های اجرایی انگیزه لازم برای خدمات به مردم را ندارند، افزود: از سویی تیم اقتصادی دولت بسیار ضعیف است، بنابراین برای حل مشکلات باید تیم اقتصادی تغییر کرده و مدیران با انگیزه و حمیت در راس امور قرار گیرند.

ترابی عنوان کرد: گرانی، افزایش قیمت و عدم ثبات بازار ناشی از بی‎انگیزگی و بی‎تحرکی و بی‎عملی مسؤولان است، بنابراین رئیس جمهور باید برای حل این مشکلات فکری کند.

وی خطاب به مدیران و دولتمردان گفت: در مقام عمل به داد مردم برسید و گرانی و تورم را توجیه نکنید، امروز باید مدیران آستین همت بالا زده و برای حل مشکلات موجود کمر همت ببندند، به عبارت بهتر دولت برای حل مشکلات مردم اراده داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها