جلیلی در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

ائتلاف مقابله با داعش بهانه‌ای برای برنامه‌ریزی علیه ایران در عراق است

عضو هیأت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت با بیان این مطلب که ائتلاف مقابله با داعش بهانه‌ای است تا علیه جمهوری اسلامی ایران در عراق برنامه ریزی شود، گفت: برای مقابله با داعش نیازی نیست تا ائتلافی در جهان صورت گیرد.
کد خبر: ۲۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ - 04October 2014

ائتلاف مقابله با داعش بهانه‌ای برای برنامه‌ریزی علیه ایران در عراق است

اسماعیل جلیلی، عضو هیأت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان این مطلب که استراتژیهای آمریکا برای حضور در خاورمیانه جهت مقابله با گروههای تروریستی در منطقه تضاد جدی وجود دارد، گفت: همه ملتهای منطقه متفق القول هستند که گروههای تروریستی بدون پشتیبانی استراتژیها و برنامه ریزی کشورهای استکباری و منابع مالی آنها، این گروهکها قادر به شکل گیری در منطقه و جهان نیستند.

وی به مثلث آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و برخی از کشورهای منطقه که تأمین کننده منابع مالی گروههای تروریستی در منطقه بشمار میروند، اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه شاهد هستیم که گروههای تروریستی از جمله النصره، تکفیری، طالبان و داعش در وسط این مثلث در خاورمیانه، قرار گرفتهاند.

این نماینده مردم مسجد سلیمان و لالی در خانه ملت با بیان این مطلب که عملکرد کشورهای غربی بخصوص آمریکا در خاورمیانه، امروزه در منطقه یک انزجار عمومی را ایجاد کرده است، گفت: استراتژی جدید مقابله با داعش، به نوعی بازگرداندن چهره از دست رفته آمریکا در منطقه بشمار میرود  تا شاید بتواند از این ترفند، نگاه بدبینانه افکار عمومی به خود را در اجتماع و نظام بین الملل تغییر دهد.

جلیلی مقابله با داعش را یک ژست استراتژی آمریکا در منطقه برشمرد و بیان کرد: ائتلاف مقابله با داعش را نمیتوان هیچگاه یک استراتژی پایدار دانست چرا که هیچ کس حاضر نمیشود تا مولود خود را با تشکیل ائتلافی از بین ببرد.

وی با تأکید بر این مطلب که ما باید همواره مواظب رفتارهای آمریکا باشیم، چرا که امکان دارد آمریکا از این که ایران در ائتلاف با داعش با آنها همکاری نکرده است جو سازیهایی در فضای بین الملل و افکارعمومی علیه ایران جهت دهی کند، گفت: قطعا با تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری و مجموعه سیاستمداران و کسانی که در عرصه سیاست خارجی تلاش گر هستند، این نقشه آنها نیز بار دیگر نقش برآب خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت با تأکید بر این مطلب که گروهک تروریستی داعش و بقیه گروهها تروریستی در منطقه به نوعی با استراتژی کشورهای غربی و بخصوص آمریکا شکل می گیرند، تصریح کرد: مقامات کشور آمریکا باید بدانند که با عملیاتها و تدابیر عجولانه چهره کریه آمریکا و عملکرد آنها در خاورمیانه پاک نخواهد شد.

نماینده مردم مسجد سلیمان با بیان این مطلب که داعش پدیده ای نیست که کشورهای جهان بخواهند با تشکیل ائتلافی آن را بزرگ جلوه دهند، تصریح کرد: داعش بهانه ای برای پیاده کردن استراتژیهای کشورهای متخاصم است تا بتوانند علیه دولت رسمی سوریه تلاش هایی صورت دهند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که ائتلاف مقابله با داعش بهانه ای است تا علیه جمهوری اسلامی ایران در عراق برنامه ریزی شود، یادآور شد: برای مقابله با داعش نیازی نیست تا ائتلافی در جهان صورت گیرد. اگرکشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه از این گروهک پشتیبانی نکنند و منابع مالی و تسلیحات در اختیار آنها قرار ندهند خود کشور مرکزی سوریه و عراق توانایی مقابله با این گروهک تروریستی را دارد.

جلیلی در خاتمه اظهار داشت: ائتلاف مقابله با داعش بهانهای است تا کشورهای متخاصم بتوانند استراتژیهای دیگر خود را جهت حضور نظامی در این دو کشور برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار