نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

جمهوری اسلامی ایران کنار دیوار اسرائیل است/ کنگره‌های شهدا یک جریان فرهنگی است

حجت الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: وقتی ما در غزه و لبنان هستیم، یعنی جمهوری اسلامی ایران کنار دیوار اسرائیل است و این احساس ناامنی اسرائیل به‌خاطر همین موضوع است.
کد خبر: ۲۹۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰ - 17June 2018

جمهوری اسلامی ایران کنار دیوار اسرائیل استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علی‌رضا عبادی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، در دیدار با جمعی از اعضای دبیرخانه «کنگره ٢ هزار شهید استان خراسان جنوبی»، با بیان این‌که شما به حضور فیزیکی، ذهنی و مادی مردم نیاز دارید، اظهار داشت: برای موفقیت در برگزاری کنگره مردم باید حضور پیدا کنند.

وی راه رسیدن به این موفقیت را ایجاد انگیزه دانست و گفت: اگر موفق شدید انگیزه ایجاد کنید که در همه این‌ها موفق خواهید بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که نام و یاد شهید برای تقویت حضور مردم یک ظرفیت است، افزود: غیر از آن مساجد، ائمه جماعات و جمعه و سازمان تبلیغات نیز ظرفیت‌هایی دارند که باید استفاده شود.

حجت‌الاسلام عبادی متذکر شد: اگر جمعیتی که از صاحبان سخن دعوت می‌کنید واقعا اشباع بشوند و در آن‌ها انگیزه ایجاد شود، آن‌ها نیز درمردم ایجاد انگیزه می‌کنند.

وی درخصوص تاریخ برگزاری «کنگره ملی ٢ هزار شهید خراسان جنوبی» که در ماه محرم و صفر است، گفت: خود این تاریخ ظرفیت بزرگی است که نشان از حسن سلیقه است.

کنگره شهدا یک جریان فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: آنچه که در این کنگره واقع می‌شود یک اتفاق نیست، بلکه یک جریان فرهنگی است و چون جریان است، تعارف بردار نیست.

حجت‌الاسلام عبادی در ادامه با بیان این‌که اگر چنان‌چه در سال ۵۷ انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد، لقمه بعد از فلسطین ایران بود، گفت: شاه نخست وزیری با ۶ وزیر بهایی داشت که در واقع اسرائیلی بودند و شاه در مقابل «موشه دایان» اسرائیلی به شدت می‌ترسید.

وی عنوان کرد: شروع استعمار و طرح و برنامه‌ای که برای کشور‌های اسلامی و تاراجش و سپس تصرف بر جهان دارد، همه این‌ها یک پروژه است و در مقابل چنین چیزی نمی‌شود بی‌خیال بود که باید به مردم تفهیم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: شهدا به ما نیاز ندارند و این بقا و حیات و سلامت ما در دین و ناموس است که به آن‌ها بستگی دارد.

حجت‌الاسلام عبادی متذکر شد: مردم خراسان جنوبی مردم با ایمانی هستند و با این‌که در شرایط سختی هستند، همواره در جهت کار‌های خیر حرف اول را می‌زنند.

وی بیان داشت: برای خانواده‌ها و بازاریان طرحی بریزید که بحث شهدا در آن‌ها رونق بگیرد و در ساعات بیکاری از این موضوع حرف بزند که البته تلاش می‌خواهد، اما شدنی است.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: مردم کل وصیت‌نامه شهدا را نمی‌توانند بخوانند و بهتر است از هرکدام از شهدا یک جمله متناسب با نیاز جامعه استخراج شود که البته کارشناسی شده و جان دار و بیدارکننده باشد.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به مسئله نفوذ و این‌که عده‌ای حرف‌هایی می‌زنند که در واقع حرف دشمن و صهیونیست است، گفت: باید بیان شود که این حرف‌ها مانند شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» حرف بیگانه است.

وی افزود: وقتی ما در غزه و لبنان هستیم یعنی جمهوری اسلامی ایران کنار دیوار اسرائیل است و این احساس ناامنی اسرائیل به‌خاطر همین موضوع است.

با تبیین مسئله نفوذ، عوامل دشمن را رسوا کنید

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: رهبری در مورد نفوذ جمله‌ای فرمودند که دشمن عواملی دارد که تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کنند و شما با تبیین این مسئله باعث می‌شوید آن‌ها رسوا شوند و عقب‌نشینی کنند.

حجت‌الاسلام عبادی تاکید کرد: دشمن طوری تفهیم می‌کند که ما با این‌که همه چیز داریم، احساس ناداری می‌کنیم و این چیز خطرناکی است.

وی با بیان این‌که افزایش تریبون‌ها و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات مدنظر باشد، خاطرنشان کرد: در ایام قبل از کنگره هفته‌ای نباشد که ما میهمان نداشته باشیم و جانبازان را از کل ایران بیاورید تا در محیط‌های مختلف به سخنرانی بپردازند تا سخن همه محافل در مورد این مسئله باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها