بکتاشی:

دولت برای رفع نابسامانی‌های اقتصادی نیاز به مدیریت جهادی و انقلابی دارد

دبیرکل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم و آشفتگی در بازار گفت:‌ دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و کنترل این نابسامانی‌ها نیاز به مدیریت جهادی و انقلابی دارد.
کد خبر: ۲۹۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱ - 20June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسن بکتاشی دبیرکل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران در گفت‌وگویی با اشاره به آشفتگی در بازار اقتصادی کشور اظهار داشت: در روزهای گذشته به کرات شاهد نوسانات قیمت اقلام مصرفی اساسی مردم در بازار هستیم. ناتوانی در انجام وظایف بخش‌های مدیریتی و نظارتی قوه مجریه و عدم کنترل اختلالات و اتفاقات نامیمون بازار عاملی بود است که بیش از همه باعث تاسف و نگرانی نخبگان اقتصادی و عامه مردم شده است.

وی ادامه داد: تنش قیمتی در بخش‌های مختلف از اقلام ضروری و مایحتاج روزمره مردم گرفته تا اقلامی مثل ماشین و حتی موارد خاص تر در بازار به وفور دیده می شود و شاهد نوسانات شدید آنها هستیم. بازار ملتهبی که برای افراد انگشت شماری سودجو و دلال سفره رنگینی پهن کرده است و ناجوانمردانه این معدود افراد دست در جیب مردم ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی کرده اند و جیب خود و رابطان خود را پر می کنند.

بکتاشی درباره راه کار مقابله با این نابسامانی‌ها، تاکید کرد: مسولین دولتی که گاه و بی گاه در خصوص لغو کنسرت‌های شائبه‌دار نامه سرگشاده می‌دادند و این و آن را مسئول می‌دانستند و انگ دخالت در امور غیر مرتبت را به منتقدین می زدند اکنون کجایند؟ نقش دولت در اقتصاد که البته اساسی ترین نقش با دولت نیز هست اکنون نیاز به مدیریت جهادی و انقلابی دارد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ایران کشوری است سراسر سرمایه که هر چقدر فشارهای خارجی و تحریم ها بر آن اعمال گردد باز توان مقابله و رشد و تعالی خود را از دست نخواهد داد، درونزایی، نگاه به سرمایه های نامتناهی و توانایی‌های داخلی، استفاده از طرح‌های دانش بنیان، استفاده از نخبگان واقعی نه نخبگان نسبی! و اجرای کامل و بدون اغماض قانون راه اعتلای جمهوری اسلامی است.

دبیرکل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران گفت: تنها راه مسولین دولتی برای کنترل شرایط موجود و بازگرداندن آرامش و ثبات اقتصادی به بدنه جامعه نگاه به نقشه راه ترسیم شده مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن تمام و کمال آن است.

وی ادامه داد: اقتصاد فقط اقتصاد مقاومتی، حمایت فقط حمایت از کالای ایرانی، دانش فقط حضور نخبگان داخلی در راس امور و عملیاتی کردن طرح‌های دانش بنیان و بومی سازی دانش با توجه به موقعیت و امکانات منطقه مورد نظر، راهکار رفع مشکلات موجود در انسجام در عملکرد و انجام امور مذکور منحصر است.

بکتاشی ادامه داد: دولت وظیفه دارد قانون را تمام و کمال اجرا کند،یکی از بزرگترین عوامل ملتهب شدن بازار و متضرر شدن مردم حضور دلالان و جولان آنها بر سر شاه راه های اقتصادی و در واقع معیشتی مردم است که با نظارت و برخورد قاطع دولت کاملا قابل رسیدگی است، البته همه می‌دانند که نابودی این لکه سرطانی و برچیدن این جولانگاه کسب سودهای آنچنانی نیاز به عزم جدی دارد.

وی افزود: به دولت پیشنهاد می‌کنیم برای رفاه و رفع دغدغه‌های معیشتی مردم از همین امروز استراتژی و نقشه راه خود را در چهارچوب‌های مذکور تعریف کند که اگر چنین شود بسیاری از مشکلات و معضلات اقتصادی عامه مردم مرتفع خواهد شد. در این میان نقش مجلس از جایگاه بالایی برخوردار است.

دبیرکل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران اضافه کرد: مجلس وظیفه دارد ریل گذاری های لازم جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم را انجام دهد که البته در این مقطع کار مجلس بیشتر منحصر می شود به اینکه دولت از ریل خود خارج نشود.

وی گفت: مطمئنا نظارت تمام و کمال مجلس و برخورد قاطع با سوءمدیریت‌ها و قانون شکنی‌ها بدون دخیل قرار دادن جناح بازی و روابط سیاسی در این مقطع حساس مجلس شورای اسلامی را در جایگاه اصلی خود به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند «مجلس در راس امور است» نگه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار