مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان:

جشنواره کتابخوانی رضوی بستر خوبی برای ترویج فرهنگ ائمه اطهار(ع) است

«عاطفه زارعی» مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: یکی از ماندگارترین و بهترین شیوه‌های ترویج فرهنگ منور ائمه اطهار(ع) مطالعه آثار ارزشمند نگاشته شده در این حوزه است، که این جشنواره بستر خوبی برای انجام این مهم را فراهم آورده است.
کد خبر: ۲۹۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ - 20June 2018

جشنواره کتابخوانی رضوی بستر خوبی برای ترویج فرهنگ ائمه اطهار(ع) استبه گزارش دفاع پرس از همدان، «عاطفه زارعی» مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از تلاش‌های جهادی کتابداران جهت برقراری شور کتابخوانی و جلب مشارکت حداکثری مردم فرهنگ دوست در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: حضور در حلقه‌های صالحین پایگاه های مقاومت بسیج، کانون‌های فرهنگی، مهدهای کودک، ادارات و موسسه های علمی و فرهنگی از جمله برنامه‌های این اداره کل در همدان است.

وی در ادامه به فرهنگ نورانی و پر برکت اهل بیت(ع) نیز اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ماندگارترین و بهترین شیوه‌های ترویج فرهنگ منور ائمه اطهار(ع) مطالعه آثار ارزشمند نگاشته شده در این حوزه است که این جشنواره بستر خوبی برای انجام این مهم را فراهم آورده است.

وی اضافه کرد: نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در سطح معابر و ورودی کتابخانه‌ها، توزیع پوستر و بروشور جشنواره در ارگان‌ها و در معابر عمومی نیز از دیگر اقدامات انجام‌ شده جهت تبیین ابعاد برگزاری این جشنواره بزرگ بوده است.

زارعی با اشاره به اینکه باید با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در جهت زمینه‌‌سازی و معرفی منابع ارزشمند جشنواره رضوی تلاش کنیم، تصریح کرد: در همه کتابخانه‌های عمومی استان، بخش‌های ویژه جشنواره رضوی با هدف اطلاع‌ رسانی و ثبت‌نام علاقه‌مندان برپا شده است.

وی همچنین با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی همدان با کتابخانه‌های عمومی، تاکید کرد: حمایت دستگاه‌های ارشد استانی، ائمه‌ جمعه، فرمانداران و شهرداران از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، موجب برگزاری هر چه با شکوه‌تر این دست برنامه‌های فرهنگی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌های دیداری و شنیداری در دنیای امروز گفت: بدون شک همراهی و هم‌افزایی این قشر دلسوز و پر تلاش جامعه در تبلیغات و اطلاع‌ رسانی مناسب، نقش به سزایی در ایجاد آگاهی و علاقه‌مندی عمومی به شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره با ایام فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان هم‌زمان شده است، یادآور شد: از خانواده‌های همدانی درخواست داریم تا به همراه فرزندان خود در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان حضور پیدا کرده و ضمن ثبت خاطرات، در جشنواره رضوی مشارکت کرده و از شانس کسب جوایز ارزنده نیز بهره‌مند شوند.

«عاطفه زارعی» با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند به صورت فردی و خانوادگی در قالب دو شیوه مکتوب و الکترونیک در این جشنواره شرکت نمایند، تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پرتال اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به آدرس اینترنتی www.razavi.iranplpl.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار