مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تأکید کرد؛

نقش فراگیر فرهنگیان و دانش آموزان در معرفی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان قم

«حمیدرضا شیخ الاسلام» گفت: بازدید فرهنگیان و دانش آموزان از مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم پس از افتتاح آن، نقش گسترده و فراگیری در معرفی این مرکز و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.
کد خبر: ۲۹۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ - 21June 2018

فرهنگیان و دانش آموزان قم نقش فراگیری در معرفی موزه دفاع مقدس خواهند داشتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «حمیدرضا شیخ‌الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم، اظهار داشت: موزه از لحاظ جغرافیایی در بهترین نقطه شهر واقع شده است و این موضوع از لحاظ آینده موزه، نقش بسیار اثربخشی خواهد داشت.

وی افزود: در طراحی محتوا و محوطه موزه و امکانات آن حتما بایستی موضوع نشاط و تنوع و مخاطب‌شناسی، جذب و ... مدنظر قرار گیرد تا هم به عنوان مکانی امن و جذاب برای بازدیدکنندگان و هم عاملی مهم در ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت مورد توجه واقع شود.

عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: توجه به مسائل نرم‌افزاری پروژه در کنار احداث بنای آن از اهمیت بالایی برخوردار است و در زمینه محتوا حتما باید به موضوع تدبیر، تدوین، طراحی و تولید به طور خاص توجه شود.

وی افزود: فرهنگیان استان قم و حدود ۲۵۰ هزار دانش آموز استان قم آمادگی دارند پس از افتتاح موزه انقلاب و دفاع مقدس از آن بازدید کنند و هر دانش آموزی می‌تواند خانواده و بستگان خود را در جریان محتوای موزه قرار داده و موجب معرفی این مرکز به استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت شود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به عبور ۴۰ درصدی کاروان‌های راهیان نور کشور از قم، یادآور شد: استان قم پایلوت اعزام کاروان‌های راهیان نور است و می‌توان برای بازدید کاروان‌های عبوری از این مرکز برنامه‌ریزی کرد.

بازدید از موزه دفاع مقدس همدان و کسب تجربیات آن موزه، توحه به محوطه‌سازی شهری و تشکیل جلسه با مربیان درس آمادگی دفاعی پایه نهم و دهم مدارس استان پیرامون معرفی موزه، از مباحث دیگری بود که در حاشیه دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و عضو هیئت امنای موزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه این دیدار، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم تنها مرکز کشور است که تبیین نقش روحانیت و زنان در دوران دفاع مقدس نیز به‌طور ویژه به آن اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: جامعه آموزش و پرورش استان قم می‌تواند هم از نظر ارائه تجربیات در احداث فرایند تکمیل موزه و هم به لحاظ استفاده از طیف وسیع مخاطبان دانش آموز و فرهنگی در معرفی موزه و فرهنگ جهاد و مقاومت تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها