امام جمعه ارومیه:

نمایندگان مجلس دشمن‌ستیزتر از ملت باشند

امام جمعه ارومیه گفت: نمایندگان باید با فضیلت تر، دشمن ستیز تر و برتر از همه و نخبگان مردم باشند.
کد خبر: ۲۹۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ - 22June 2018

نمایندگان مجلس دشمن‌ستیزتر از ملت باشندبه گزارش دفاع پرس از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه های امروز خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: نزد خداوند محبوب ترین افراد کسانی هستند که خدمت گزاران مردم باشند.

وی تصریح کرد: در این رابطه خدمت نمایندگان به مردم به خاطر قرب الهی باشد و همینطور کیفیت مجلس در هر دوره بهتر از قبل بوده و نمایندگان نسبت به سایر مردم دیگر به دین و نظام محکم تر بوده و باید با فضیلت تر، دشمن ستیز تر و برتر از همه و نخبگان مردم باشند.

امام جمعه ارومیه افزود: نمایندگان باید شجاع، نترس، قدرت مند و مقتدر باشند و نباید ناامیدی و یاس در مجلس راه یابد ‌زیرا این افراد منتخب مردم هستند.

وی گفت: مردم بهتر است انتظار های درست و بجا از نمایندگان داشته باشند و انتظار نداشته باشند که نمایندگان در مجالس ترحیم آن ها شرکت کنند چون به آن ها رای داده اند، این انتظار معقولی نیست و نماینده مسئول اجرای قانون درست و وضع درست قوانین است .

قریشی خاطر نشان کرد: اول تا ۷ تیر به خاطر تکریم مقام شهید بهشتی و ۷۲ نفر که به شهادت رسیده اند هفته قوه قضاییه نام گذاری شده چون این افراد تثبیت کردند انقلاب به هیچ صورت حاضر به خالی گذاشتن میدان نیست چون تا آخرین لحظه مقابل منافقین میجنگد.

وی با اشاره به اهمیت شغل قضاوت گفت: قضاوت شغل سخت و بسیار مهمی است و قاضی در پرتگاه جهنم ایستاده که اگر غفلت کند کارش دشوار بوده و اگر عاقل باشد و درست قضاوت کند و علاوه بر آن، به اصول و مقدسات پایبند باشد می تواند ثواب بیشتری کسب کند و در درگاه حق تعالی عزیز و گرامی باشد.

وی تصریح کرد: در بمباران شیمیایی سردشت ۷ هزار نفر صدمه دیدند که مجامع بین المللی مهر سکوت زدند و فقط شعار دادند که ما حامی مردم هستیم در حالی که هیچ اقدامی نکردند.

قریشی با اشاره به معاد و روز آخرت گفت: سه زندگی برای انسان تبیین شده، از جمله دنیا، برزخ و آخرت که در آخرت کسانی که منکر بودند و اعتقادی به دنیای آخرت نداشتند عاجز می مانند و در پیشگاه خدا می گویند که ما اشتباه کردیم و معصیت و گناه آنها که به صورت باری بر دوششان خواهد بود توانشان را می گیرد.

وی افزود: اما مؤمنان که ایمان داشتند و پرهیز و تقوا پیشه کرده اند باری نخواهند داشت و کارشان سهل و آسان است و همانا کسانی زیان می کنند که در این دنیا به آخرت اعتقادی نداشته باشند و در آخرت هیچ کس حتی خانواده آنها به دادشان نمی رسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها