امام جمعه شهرکرد مطرح کرد؛

وعده‌های خارج از توان نمایندگان به مردم/ نمایندگان دنبال امتیاز دادن و گرفتن نباشند

امام جمعه شهرکرد گفت: برخی از نمایندگان توقعات ناصوابی را در زمان تبلیغات انتخاباتی‌شان در مردم ایجاد کرده‌اند و وعده‌هایی را به مردم داده‌اند که خارج از حیطه قانون‌گذاری است.
کد خبر: ۲۹۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ - 22June 2018

وعده‌های خارج از توان نمایندگان به مردم/ نمایندگان دنبال امتیاز دادن و گرفتن نباشندبه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت عمل به وظایف در هر شرایطی، گفت: همه مردم باید باوجود مشکلات، تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمنان صبر کنند، چراکه خداوند در قرآن کریم وعده پیروزی مسلمان و شکست دشمنان را داده است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: وعده خداوند حق است و مؤمنان باید بدانند هر مفسدی در موقع خود مجازات می‌شود.

وی با اشاره به‌ مناسبت‌های پیش‌ِرو در هفته آینده، عنوان کرد: اول تیرماه سال 1360 سالروز تأسیس انقلاب اسلامی و روز تبلیغ به فرمان امام خمینی(ره)  بود و این فرصت امکانی را برای ما فراهم می‌کند که در مورد رسالت‌های مهم انقلاب از جمله فضاسازی و کار فرهنگی برای رشد جامعه دینی تلاش کنیم.

نکونام اضافه کرد: توجه به مسائل اقتصادی، عمران و آبادانی، رشد، تولید و حل مشکلات از دیگر رسالت‌های انقلاب اسلامی و جامعه دینی است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اهمیت صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و رسوم جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: باید از ارزش‌های جامعه اسلامی که از اهداف پروردگار است دفاع کنیم و اجازه قداست شکنی را به دشمنان ندهیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش که در دفاع از مظلومان به شهادت رسیدند، تبیین کرد: ترور، انفجار، خباثت در هر کجای دنیا محکوم است و بایستی ما از حوادث تروریستی کشور عبرت بگیریم و فرهنگ جامعه را اصلاح کنیم.

نکونام با تأکید بر اهمیت مجلس و قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: نمایندگان مجلس نباید اجازه دهند فرهنگ و آداب غربی وارد کشور شود و مقام معظم رهبری نیز در توصیه به نمایندگان مجلس فرمودند که نمایندگان مجلس باید تمام تلاششان را در راستای قانون‌گذاری و تسهیل روند کار و حرکت در جامعه مضاعف کنند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: نمایندگان نباید از وظیفه اصلی خود غافل شوند، اما متاسفانه امروز شاهدیم که برخی از نمایندگان توقعات ناصوابی را در زمان تبلیغات انتخاباتی‌شان در مردم ایجاد کرده‌اند و وعده‌هایی را به مردم داده‌اند که خارج از حیطه وظیفه قانون‌گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان حق سوأل، نظارت و استیضاح از وزرا و مسؤولان را دارند، اما باید مراقب باشند که از این موضوع برای امتیاز دادن و امتیاز گرفتن استفاده نکنند.

نکونام در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان در تلاشند فرهنگ اسلامی را به فرهنگ غربی تبدیل کنند، گفت: متاسفانه این روزها شاهدیم یکسری از اصلاح‌طلبان بیگانه‌اندیش با وجود کارشکنی‌های فراوان آمریکا در مذاکرات، درخواست مذاکره بدون پیش‌شرط با آمریکا را دارند و این درخواست یادآور نامه 127 نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم به رهبری برای مذاکره و ارتباط با آمریکاست.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: جریان اصلاح‌طلبی با نگاه به بیرون در دهه‌های گذشته خسارات فراوانی را به کشور وارد کرده‌اند و شایسته است اصلاح‌طلبان انقلابی مسیر خود را از فتنه‌گران جدا کنند.

وی، محرومیت‌زدایی کامل از چهارمحال و بختیاری را از مهم‌ترین اولویت‌های این استان عنوان کرد و افزود: باید فضاسازی و مطالبه برای محرومیت‌زدایی در استان شکل بگیرد که در همین راستا مسؤولان استان در منطقه محروم دیناران اردل حضور پیدا می‌کنند تا مشکلات این منطقه را بررسی کنند و درصدد حل آن‌ها برآیند، زیرا روستاهای این منطقه حتی از امکانات اولیه زندگی نیز محرومند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار