معاون استاندار مازندران:

راه اندازی «میز خدمت» از سردرگمی مردم در ساختمان های اداری پیشگیری می کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: راه اندازی «میز خدمت» از سردرگمی مردم در ساختمان های اداری و پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیر اصولی و مفسده آمیز با کارکنان اداری جلوگیری می کند.
کد خبر: ۲۹۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴ - 23June 2018
راه اندازی «میز خدمت» از سردرگمی مردم در ساختمان های اداری پیشگیری می کندبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، «حسن خیریانپور» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران در مراسم افتتاح «میز خدمت» استانداری ضمن تشکر از مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی و خبرنگاران به واسطه حضور در این مراسم، اظهار داشت: طبق اصل 6 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اداره امور کشور متکی به رأی و نظر مردم است. بنابراین مردم در اداره امور کشور ذی مدخل هستند و در کنار مشروعیت الهی، مقبولیت جمهوری اسلامی متکی بر مشروعیت رأی و نظر مردم است.
 
وی افزود: همه واقفیم که مجموعه مسئولین کشور از مردم، برای مردم و در خدمت به مردم هستند و با رأی مستقیم و یا غیر مستقیم مردم منصوب می شوند لذا بر همین اساس، طبق دستور رییس جمهور و رئیس شورای عالی اداری کشور، استقرار میز خدمت به منظور خدمت رسانی بهینه و مطلوب به عموم مراجعین و رفع نیاز مردم به خدمات منظور، الزامی و در قالب یک دستورالعمل مدون ابلاغ شد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با اشاره به تأکیدات مکرر در جلسات شورای اداری استان  و ابلاغ بخشنامه راه اندازی «میز خدمت» به مدیران دستگاه های اجرایی استان یادآور شد: یکی از اولین اهداف استقرار «میز خدمت» جلوگیری از تضییع حقوق مراجعین در ادارات و دستگاه های اجرایی است.
 
خیریانپور جلوگیری از سردرگمی مردم در ساختمان های اداری و پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیر اصولی و مفسده آمیز با کارکنان اداری را از دیگر اهداف استقرار «میز خدمت» دانست و افزود: هر چه ارتباط مردم با کارکنان ادارات بیشتر باشد احتمال بروز آسیب بیشتر است که بر همین اساس کنترل مستمر و ارزیابی از نحوه عملکرد میز خدمت می تواند این آسیب را تا حد زیادی کاهش دهد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری به  ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد اشاره کرد و یکی از نتایج این اقدام را صرفه جویی در وقت مراجعین، کاهش هزینه های جاری دستگاه، سرعت و دقت در انجام کار برشمرد و خاطرنشان ساخت: مردم با مراجعه به «میز خدمت» در کمترین زمان ممکن با ارائه مدارک و مستندات و دریافت کد رهگیری می توانند مطالبات و تقاضای خود را از مکانیزم تعریف شده و با سهولت پیگیری نمایند.
 
وی بر استفاده بهینه از فناوریهای نوین در «میز خدمت» به منظور افزایش سرعت و دقت در انجام کار تأکید کرد و گفت: از اول تیر ماه سال جاری بر اساس دستور مکتوب رییس جمهور همه دستگاه های اجرایی استان موظفند، خدمات خود را از طریق «میز خدمت» به مردم ارائه دهند و هر گونه تعلل و قصوری از این فرمان تخلف از مقررات تلقی و تخلف آنان در هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان رسیدگی خواهد شد.
 
خیریانپور با بیان این مطلب که بر اساس دستورالعمل ابلاغی، «میز خدمت» باید در ساختمان اصلی و طبقه هم کف راه اندازی شود، گفت: ضرورت دارد در اداره این میز از افراد زبده، توانمند، خوش برخورد و مسلط بر وظایف دستگاه، صبور و پیگیر استفاده شود تا توان پیگیری امور و راهنمایی های لازم را به مراجعین داشته باشند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی یکی از نتایج راه اندازی «میز خدمت» را، کم شدن حجم مراجعه مردم به مدیران و کارکنان برشمرد و گفت: در نظر است تمامی خدمات و درخواست ها صرفا از طریق «میز خدمت» پیگیری شود و مقام عالی نظارت بر حسن اجرای این مهم در استان مازندران، استاندار است که به همین منظور دستوراتی از سوی وی به دستگاه های اجرایی استان صادر شد که از طریق واحدهای ستادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیگیری خواهد شد. 
 
وی با اشاره به اینکه کسانی که در محل «میز خدمت» مستقر می شوند در اولین فرصت با محوریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آموزش های لازم را کسب کنند، گفت: اقدامات لازم برای جبران سختی کار از طریق اعطای مشوق های اداری برای افراد شاغل در این بخش در حال پیگیری است.
 
خیریانپور به فرمانداران استان مازندران تأکید کرد تا در حوزه جغرافیای شهرستانی پیگیر استقرار «میز خدمت» در ادارات شهرستان باشند.
 
وی تصریح کرد: در گام اول 35 عنوان خدمت در 12 محور در «میز خدمت» استانداری قابل اقدام می باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار