انعکاس نقش دانشگاه علوم پزشکی اراک در کتاب «فصلی از تلاش»

کتاب «فصلی از تلاش» بیانگر نقش مهم و ارزنده دانشگاه علوم پزشکی اراک در طول هشت سال جنگ تحمیلی است که در 2 جلد این تلاش را منعکس می کند.
کد خبر: ۲۹۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ - 24June 2018

انعکاس نقش دانشگاه علوم پزشکی اراک در کتاب فصلی از تلاشمعصومه مرادی در گفت و گو با دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به تدوین این کتاب اظهار داشت: کتاب «فصلی از تلاش» با موضوع معرفی نقش دانشگاه علوم پزشکی اراک در دفاع مقدس است که با تحقیقات و پژوهش های انجام شده فعالیت های این نهاد را برای مخاطب خود تشریح می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر اراک جزو نخستین ایستگاه های ریلی به منظور تخلیه مجروحین در کشور بوده، در این کتاب به نقش مهم درمان و مداوای رزمندگان توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک پرداخته است.

نویسنده و پژوهشگر کتاب «فصلی از تلاش» تصریح کرد: این کتاب در قالب تاریخ شفاهی است و شامل مصاحبه با افراد مطلع، پزشکان، پرستاران و مدیران سابق دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

مرادی با اشاره به تعداد مجروحین وارد شده به شهر اراک در طول مدت جنگ تحمیلی گفت: در مدت هشت سال دفاع مقدس 80 هزار مجروح وارد شهر اراک شده که توسط این نهاد درمان شدند و این درحالی است که  همزمان با ورود این مجروحین شهر اراک نیز مورد بمباران نیروهای بعثی قرار گرفت و این اتفاق سبب شد که سختی کار و تلاش پزشکان و پرستاران دو چندان شود.

وی ادامه داد: به منظور تدوین و نگارش این کتاب از اسناد آرشیوی علوم پزشکی و بنیاد حفظ آثار و همینطور اسناد بالا دستی کشوری بهره گرفته شده است.

نویسنده و پژوهشگر کتاب «فصلی از تلاش» خاطر نشان کرد: این اثر کاملا اسنادی و محتوایی است که در دو جلد محتوا و اسناد به همراه یک پک لوح فشرده تهیه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار