مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

14 یادمان شهدا در استان لرستان در دست‌ ساخت است

سرهنگ «حجت الله ناصرپور» گفت: در سطح استان لرستان 15 یادمان احداث‌ شده است و 14 یادمان نیز در دست‌ ساخت است.
کد خبر: ۲۹۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ - 25June 2018

14 یادمان شهدا در استان لرستان در دست‌ساخت استبه گزارش  دفاع پرس از خرم‌آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصر پور» عصر امروز در جلسه مدیران استانی روسای بنیاد حفظ آثار7 استان کشور که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس هزار و 500 بمب بر سر استان لرستان ریخته شد و حدود 175 بار کل استان مورد هجمه دشمن قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت شورای هماهنگی استان متمرکز بر ساخت باغ‌ موزه لرستان بوده است، افزود: حدود هشت میلیارد و  400 میلیون تومان از اعتبارات استان لرستان تخصیص پیدا کرده و در سال جاری نیز برای لرستان یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

ناصر پور به نقش بانوان در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: نمایشگاه با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس در استان لرستان برگزار شده است؛ آمار و اطلاعاتی از زنان فعال در ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس تهیه‌ شده همچنین کتاب «تصمیم کبری» خاطرات و زندگی نامه همسر شهید زنده «سید نور خدا موسوی» تهیه و چاپ می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان بیان کرد: کار ساخت باغ‌ موزه لرستان در سال 93 تعطیل‌ شده بود که در سال 94 مجدد کار آغاز شد و امروز این مرکز با منظری زیبا در چشم‌انداز خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با افتتاح این باغ‌ موزه گردشگرانی که وارد استان می‌شوند را به سمت این مرکز هدایت کنیم، گفت: در سطح استان 15 یادمان احداث‌ شده است همچنین حدود 13 الی 14 یادمان در استان در دست‌ ساخت است.

ناصر پور با اشاره به اینکه در سال 96، 67 کتاب چاپ و رونمای شده است ،اظهار داشت: شورای نشر اداره بنیاد حفظ آثار استان تشکیل‌شده است و شب‌ شعرهای بسیار خوبی با حضور ادیب و شاعر سرشناس لرستان برگزار می‌شود.

وی به فعالیت معاونت امور مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: ثبت تاریخ شفاهی دو تن از روحانیون فعال لرستان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و تدوین کتاب یادنامه 56 شهید روحانی استان لرستان از جمله فعالیت‌های این معاونت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با بیان اینکه برای انتخاب کتاب سال امسال برنامه‌ریزی می‌شود، برنامه تلویزیونی طراحی‌شده است که فقط به مسئله ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌پردازد، افزود: 51 پرونده متقاضیان تدریس را ساماندهی کرده‌ایم که امیدواریم این قابلیت را افزایش دهیم و در ترم نخست سال 96- 97، هزار و 923 دانشجو با فعالیت 48 استاد در حوزه ادبیات دفاع مقدس فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه هنری نیز 13 مستند تلویزیونی و تولید فیلم داشته‌ایم که توسط صدا و سیمای استان پخش‌شده است؛ 30 کارگاه آموزشی در مورد تاریخ شفاهی، تاریخ‌پژوهی، نقد کتاب، داستان و... برگزارشده است، همچنین 35 فعالیت فرهنگی مرتبط با دانشگاه‌ها، مدارس، دانش‌سراها انجام‌شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: 385 فعالیت رسانه‌ای و مطبوعاتی با بانوان فعال دفاع مقدس و خانواده شهدا انجام‌ شده است و 9 هزار و 226 مورد جمع‌آوری آمار و ایجاد بانک اطلاعاتی زنان فعال و ایثارگر را در دستور کار داشته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار