فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان:

کتاب دفاع مقدس توسط رزمندگان تدریس شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان گفت: تدریس دروس دفاع مقدس توسط کسانی ارائه شود که در جنگ حضور داشته‌اند.
کد خبر: ۲۹۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ - 26June 2018

کتاب دفاع مقدس توسط رزمندگان تدریس شودبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، امیر «تقی دریکوند» امروز در نشست رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با فرماندهان نظامی لرستان اظهار داشت: در استان لرستان یگان‌های نظامی عملیات‌های بسیار خوبی در دوران دفاع مقدس انجام دادند به‌طوری‌ که در عملیات فتح المبین تیپ 84 خوب درخشید و یکی از بهترین عملیات‌ها، عملیات فتح المبین بوده که با تیپ امام حسین (ع) ادغام‌ شده بود.

این مسئول افزود: افتخار لشکر این است که در هیچ عملیاتی شکست نخورده و در پدافند نیز اگر ضربه وارد شده خودش ترمیم کرده است؛ این لشکر در دوران دفاع مقدس در بیش از 50 عملیات شرکت کرده و هم‌اکنون تیپ 84 در منطقه جنوب و تیپ 2 در منطقه سومار و نفت شهر مستقر است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس این لشکر بیش از 60 هزار نفر نیرو اعزام کرده و 2 هزار و 82 شهید، 3 هزار و 724 نفر جانباز و 706 نفر آزاده داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشتر منطقه عملیاتی لشکر 84 منطقه میمک و مهران بوده بیان داشت: همکاری خوبی با اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان داریم و در راستای جمع‌آوری خاطرات شهدا همکاری می‌کنیم و چندین جلد کتاب نوشته‌ شده است.

دریکوند عنوان کرد: شهدایی از فرمانده تیپ تا فرماندهان گردان تقدیم انقلاب اسلامی‌ شده و اکثر فرماندهان گروهان به شهادت رسیده‌اند.

این مسئول گفت: منطقه لرستان بسیار نزدیک به مرز است و با توجه به اینکه خاک‌ریز دوم بوده رزمندگان بسیاری را به مناطق جنگی اعزام کرده و رزمندگان خوب درخشیدند که امیدواریم حفظ آثار دفاع مقدس نیز آثار را جمع‌آوری کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان ابراز داشت: در راستای مستندسازی خاطرات با همکاری صداوسیما و واحدهای نظامی، برنامه منسجمی نوشته شود تا تمام خاطرات را حفظ کنند، در راستای ساخت سردیس رزمندگان نیز انتظار داریم حداقل سردیس چند فرمانده در استان ساخت شود و همچنین تدریس دروس دفاع مقدس توسط کسانی ارائه شود که در جنگ حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار