شهریاری در نطق میان دستور:

نمایندگان باید پیگیر مطالبات مردم از دولت باشند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: نماینده‌ای که پیگیر مطالبات مردم از دولت نباشد، لایق جایگاه نمایندگی مجلس نیست.
کد خبر: ۲۹۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ - 27June 2018

/به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، «حسینعلی شهریاری» عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم شهرستان زابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 6 تیرماه) مجلس، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور اظهار داشت: عدم تلاش و همت دولتمردان در رسیدگی به امورات اقتصادی باعث شده تا ارزش پول ملی کشور طی یکی دو سال اخیر 300 درصد کاهش پیدا کند.

وی در ادامه گفت: ضعف و ناتوانی دولت در رسیدگی به وضعیت اقتصادی و مشکلات جامعه باعث شده تا بسیاری از مردم در زیر خط فقر قرار بگیرند.

شهریاری تصریح کرد: علی‌رغم تمام وعده‌های متعدد دولتمردان به مردم، متاسفانه آنها در کنترل نرخ ارز، خودرو، مسکن و حتی اقلام و مایحتاج ضروری مردم ناتوان بوده‌اند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: اگر دولت به طور جداگانه تورم در اقلام خوراکی، پوشاک و بهداشت و درمان مردم را محاسبه کند، شاهد خواهیم بود که در برخی از این موارد بیش از 70 درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نه تنها دولت، بلکه ما نمایندگان هم به وظایف قانونی خود به نحو احسن عمل نمی‌کنیم. نطق‌هایی که نمایندگان در جلسات مجلس انجام می‌دهند، بیشتر جنبه تبلیغاتی برای حوزه‌های انتخاباتی آنها دارد نه رسیدگی به امورات و مشکلات مردم. آیا تاکنون نمایندگان پیگیر نتایج سوالاتشان از دولت و رئیس جمهور در خصوص بهبود مشکلات اقتصادی کشور بوده‌اند؟

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام راحل مبنی بر اینکه «نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند» گفت: آیا در جامعه امروزِ ما، فرموده رهبر کبیر انقلاب با عملکرد ما نمایندگان مطابقت دارد؟ آیا انتخابات ما انتخاباتی سالم است؟ آیا منِ نماینده با رای مردم و به خواست آنها وارد مجلس می‌شوم یا با استفاده از رانت‌ها به این جایگاه می‌رسم؟

شهریاری سوء مدیریت مسؤولان را باعث ایجاد مشکلات معیشتی مردم عنوان کرد و افزود: مردم تا چه زمان باید شاهد سوء مدیریت ما باشند؟ آیا ما باید سکوت کنیم و برای از بین رفتن مشکلات مردم تلاش نکنیم تا روزی فرا برسد که این مردم، مسئولان را از کشور بیرون کنند؟

نماینده مردم شهرستان زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: سالیان سال است که دشمنان کشور برای از بین رفتن نظام و انقلاب ما تلاش می‌کنند؛ اما مانع مهم بر سر راه تمام توطئه‌های دشمنان، حضور مقتدرانه همین مردم در تمام عرصه‌هاست، جان مردم به لبشان رسیده، چرا برای رفع مشکلات این مردم اقدام جدی نمی‌کنیم؟

وی با بیان اینکه نمایندگان باید پیگیر مطالبات مردم از دولت باشند، خاطرنشان کرد: چرا سوالات نمایندگان از رئیس جمهور به فراموشی سپرده شد؟ چرا رئیس جمهور و تیم اقتصادی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس نمی‌آیند؟ نماینده‌ای که برای کاهش مشکلات مردم از دولت مطالبه‌گری نکند، لایق جایگاه نمایندگی مجلس نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار