روزنامه صهیونیست:

عربستان، امارات، مصر و اردن معامله قرن را پذیرفتند

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد که چهار کشور عربستان، امارات، مصر و اردن طرح سازش آمریکایی موسوم به «معامله قرن» را قبول کرده‌اند که ناظران سیاسی هدف از آن از بین بردن مسئله فلسطین می‌دانند.
کد خبر: ۲۹۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ - 27June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ درحال بازاریابی طرح موسوم به معامله قرن درباره درگیری اعراب و رژیم صهیونیستی است که حق بازگشت فلسطینی‌ها را حذف و شهر اشغالی قدس را به صهیونیست‌ها می‌دهند و به جای آن منطقه ابودیس در کرانه باختری را برای فلسطینی‌ها در نظر گرفته است.

این طرح بر اعطای امتیازاتی اقتصادی به فلسطینی‌ها در مقابل امتیازگیری از آن‌ها تاکید دارد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» در این باره نوشت که مصر، عربستان، امارات و اردن طرح معامله قرن را پذیرفته‌اند.

سایت «میدل ایست آی» انگلیس به نقل از این روزنامه صهیونیستی فاش کرد: مسئولان بلندپایه این چهار کشور نامه‌هایی را به مسئولان آمریکایی داده‌اند که نشان می‌دهد کشور‌های به اصطلاح «میانه روی عربی» مانع ارایه این طرح سازش از سوی دولت آمریکا نخواهند شد؛ حتی بدون موافقت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران یا تشکیلات خودگران با آن.

برخی خبر‌ها حاکیست که دولت آمریکا منتظر کنار رفتن محمود عباس رئیس بیمار تشکیلات خودگردان فلسطین از قدرت برای ارایه طرح سازش خود است.

سایت «میدل ایست آی» به نقل از روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» همچنین نوشت: مسئولان بلند پایه در قاهره و امان به این روزنامه گفته‌اند که دیدار کوشنر داماد رئیس جمهور آمریکا و مشاورش ویژه اش در مصاحبه با روزنامه فلسطینی «القدس» که یکشنبه منتشر شد و انتقاد شدید او در این روزنامه از محمود عباس با آگاهی و موافقت سران کشور‌های عربی صورت گرفت که کوشنر و جیسون گرینبلات فرستاده ویژه دولت آمریکا در خاورمیانه با آن‌ها اخیرا در سفری دوره‌ای به منطقه ملاقات کردند.

به نوشته سایت «میدل ایست آی» به نقل از روزنامه «اسرائیل الیوم»، منابع مصری گفتند که کوشنر با خواست کشور‌های عربی موافقت کرده و در جریان دیدارش با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و عبدالله دوم شاه اردن توضیح داده است که در صورت ارایه طرح صلح منطقه‌ای بدون (موافقت) عباس، «ملت فلسطین ضرر نخواهند کرد».

این روزنامه به نقل از یک مسئول مصری نوشت: کوشنر به خواسته این کشور‌ها پاسخ داده و گفته است که «زندگی معیشتی فلسطینی در صورت عدم همکاری سران رام الله با طرح صلح درحال تبلور تاثیری منفی نخواهد پذیرفت».

این مسئول مصری گفت: «این موضعگیری مشترک همه کشور‌های میانه روی عربی است که بر برپایی کشور فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تاکید می‌کنند».

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار