جلایی خبر داد؛

برگزاری برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی در گیلان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده های شهدای هفتم تیر در سال 94 از هفتم تا دوازدهم تیرماه «هفته حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده که برنامه های خاصی در این ایام در گیلان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۷۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ - 30June 2018

برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی در گیلان برگزار می شودبه گزارش دفاع پرس از رشت، «رسول جلایی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان از برگزاری ویژه برنامه های هفته «حقوق بشر آمریکایی» در گیلان خبر داد و اظهار داشت: همزمان با 12 تیرماه و سی امین سالگرد حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری 655 ایران و  شهادت 290 سرنشین آن، از نهم تا پانزدهم تیرماه در مجتمع خاتم الانبیا رشت نمایشگاه پوستر «افشای حقوق بشر آمریکایی» برگزار می شود.

جلایی در ادامه گفت: مسابقه «کاریکلماتور» با همکاری انجمن ادبی رشت نیز یکی دیگر از مهم ترین برنامه های این هفته می باشد که مدیریت ادبیات و هنری این اداره کل فراخوان آن را اعلام کرده و 28 تیرماه زمان اختتامیه و معرفی برگزیدگان این مسابقه خواهد بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه  از فیلم کوتاه «این جنگ تحمیلی نیست» رونمایی خواهد شد، گفت: پس از بمباران هسته ای هیروشیمای ژاپن، در هفتم تیر ماه 1367 بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت جز فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی رژیم بعث عراق بود که با حمایت و همکاری مستقیم  آمریکا در چهار نقطه از این شهر بیش از 110 انسان مظلوم و بی دفاع شهید و هشت هزار نفر دیگر  نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و جانباز شدند و این فیلم گویای این حادثه تلخ  دفاع مقدس می باشد که به سفارش این اداره کل، محمد کریمی کار ساخت فیلم کوتاه را در سال جاری بر عهده داشته که موضوع آن به واقعه سردشت اشاره دارد.

جلایی در پایان گفت: پخش فیلم «پرواز 655» نیز با موضوع حمله جنایتکارانه آمریکا به هواپیمای مسافر بری ایران در 12 تیرماه 67 اشاره دارد که اکران عمومی آن در هفته جاری در مکانهای فرهنگی استان خواهد بود.

خاطر نشان می شود؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 94 در دیدار با خانواده های شهدای هفتم تیر بیان داشتند: «از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار انجام شد. چقدر زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، به‌ وسیله‌ی عوامل آمریکا آماج این جنایتها قرار گرفتند. اگر طراح این حوادث هم سرویس‌های امنیتی آمریکا و غرب نبودند، حداقل کمک‌کننده بودند؛ حداقل تشویق‌کننده بودند. این دشمنها را بشناسیم». این هفته به نام حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار