شش استاد قرآن اجازه قرائت دریافت کردند

شش قاری ایرانی در یازدهمین دوره تخصصی «اقراء» و در حضور «شیخ محمد عصفور» از کشور مصر مجوز قرائت دریافت کردند.
کد خبر: ۲۹۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ - 01July 2018

شش استاد قرآن اجازه قرائت دریافت کردندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، دوره‌های تخصصی «اقراء» به نوعی حلقه اتصال قرائت قرآن در کشورمان به سلسله اسناد معتبر شیوخ اجازات است که از سال 95 این دوره با همت شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن برگزار می‌شود.

اولین دوره تخصصی با حضور شیخ محمد عصفور از کشور مصر در تابستان سال 1395 آغاز به کار کرد و مرحله دوم آن آبان ماه همان سال (95) با حضور شیخ محمد محمود الکرخی از عراق و دوره سوم نیز اسفندماه سال قبل (96) با حضور شیخ رفعت علی دیب از کشور سوریه برگزار شد.

یازدهمین دوره تخصصی «اقراء» با حضور شیخ محمد عصفور از کشور مصر شنبه 9 دی‌ماه برگزار شد. در این دوره دکتر محمدحسین محمدزاده، دکتر قاسم رضیعی، محمدرضا پورزرگری، دکتر نصرت‌الله عارف‌حسینی، دکتر مرتضی توکلی و حسین مناحی‌زاده پس از قرائت یک دوره کامل قرآن به روایت حفص از عاصم نزد شیخ محمدفهمی عصفور از کشور مصر، موفق به کسب اجازه‌نامه قرائت شدند.

خاطر نشان می‌شود، در این مراسم هر یک از نفرات دریافت کننده اجازه قرائت، پس از تلاوت سوره‌های مبارکه کافرون تا پایان قرآن، سوره حمد و آیات یک تا شش سوره بقره و بیان ملاحظات استاد مصری در مورد این تلاوت‌ها، مفتخر به دریافت اجازه نامه قرائت شدند.

منبع: ایکنا

نظر شما
پربیننده ها