مشاور وزیر کشور:

اجرای بی منت قانون بهترین راه تکریم ایثارگران است

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه ایثارگران به پاس خدمتی که به کشور کرده اند باید مورد تکریم باشند، گفت: اجرای بی منت قانون بهترین راه تکریم ایثارگران است.
کد خبر: ۲۹۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ - 02July 2018

اجرای بی منت قانون بهترین راه تکریم ایثارگران استبه گزارش دفاع پرس از دماوند، «غلامرضا یاوندعباسی» ظهر دوشنبه با حضور در نشست شورای هماهنگی امور ایثارگران شهرستان دماوند که در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به برهه کنونی و مسائلی که در همه کشورها وجود دارد لازم است که در حوزه ایثار تلاش بیشتری صورت بگیرد چرا که در ۸ سال دفاع مقدس با وجود فقدان وسیله دفاعی مردم و کشور ما به پیروزی رسید لذا باید به ایثار و فرهنگ شهادت بیشتر توجه داشته باشیم.

وی افزود: فرهنگ ایثار باید وارد حوزه خدمت شود و برای دیده شدن این فرهنگ باید جوانان وارد کار شوند و قرار نیست همیشه دیگران حرف بزنند و جوانان شنونده باشند.

یاوند عباسی در ادامه با اشاره به اینکه امروز کشور به همدلی و وحدت نیازمند است، افزود: بسیاری از فرماندهان جنگ بسیار جوان بودند و با وجود جوانی مدیریت جهادی خوبی از خودشان بروز دادند و اگر این موارد را سرلوحه کار قرار دهیم می بینیم که مشکل امروز کشور تنها کشورهای خارجی نیستند بلکه برخی از سوء مدیریت ها سبب این مشکلات شده است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: ۹۰ هزار نفر از رزمندگانی که مشکلات معیشتی و سن بالایی داشتند، شناسایی و ماهانه مبالغی به‌عنوان مستمری به آن‌ها پرداخت می‌شود؛ همچنین ۸۳ هزار نفر بیمه‌شده‌اند که زیادی از آن‌ها بالای ۶۰ سال سن دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایثارگران به پاس خدمتی که به مردم و کشور کرده اند باید مورد تکریم قرار بگیرند، اظهار داشت: اجرای درست و بی منت قانون بهترین روش برای تکریم این قشر به حساب می آید و از جمله این تکریم ها مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی است که نوعی مطالبه عمومی می باشد، به طور مثال در سال ۱۳۹۴، سندی برای رزمندگان تنظیم شد تا همه آن‌ها دارای کارت واحد باشند و هویت مشخصی را دارا باشند به همین ترتیب است که امتیازاتی برای رزمندگان بر اساس زمان حضور آنان در جبهه در نظر گرفته شده است.

یاوند عباسی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی و جوانگرایی را در دوران دفاع مقدس داشتیم حال چرا امروز به جوانان اعتماد نمی شود به همین دلیل باید فرهنگ ایثار و شهادت به سطح جامعه وارد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار