دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان:

معیشت مردم مرزنشین باید از قاچاق کالا جدا باشد

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان عنوان کرد: باید معیشت مردم مرزنشین به‌ویژه در استان هرمزگان را از قاچاق کالا جدا کرد.
کد خبر: ۲۹۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ - 02July 2018

معیشت مردم مرزنشین باید از قاچاق کالا جدا باشدبه گزارش دفاع پرس از بندرعباس، عزیز الله کناری عصر دوشنبه در نشست خبری پیرامون هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: هر کشور دارای یک نظام اقتصادی مشخص است که در همین سیستم اقتصادی تصمیم بر ورود و یا صادر شدن کالاها با تعرفه خاص گرفته می‌شود.

وی در ادامه سخنانش خود با تأکید بر اینکه راه‌کارها و تصمیمات برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید بر اساس تصمیمات اقتصادی باشد گفت: ما بیشترین تمرکز و انرژی خود را صرف کشف شبکه‌ها و باندهای عمده قاچاق می‌کنیم که در همین راستا برای قاچاق‌های زیر یک‌میلیون تومان پرونده تشکیل نمی‌دهیم.

این مقام مسئول در توضیح برنامه ته لنجی و یا کالای ملوانی گفت: از سالیان گذشته ملوانان کالاهایی را به‌عنوان کالاهای ملوانی یا به‌اصطلاح ته لنجی وارد می‌کردند که هر چه شناورها بزرگ‌تر شدند به طبع آن ورود کالاها نیز بیشتر شد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان افزود: بر همین اساس تصمیم گرفته شد که این مسئله بر اساس قوانین خاصی ساماندهی شود به صورتی که امرارمعاش ملوانان نیز نادیده گرفته نشود.

کناری ادامه داد: به وجود آوردن تجارت‌های محلی در منطقه زندگی ملوانان یکی از راه‌هایی بود که زمینه کار و فعالیت قانونی را فراهم آورد که طبق آن با تعیین سقف و تعرفه مشخص همچنین برحسب نیاز تعریف‌شده است.

وی اظهار کرد: طبق دستورالعمل هر شناور تا ۲۰۰ تن با ۶ ملوان، از ۲۰۰ تا ۳۵۰ تن با هفت ملوان و ۳۵۰ تا ۵۰۰ تن با هشت ملوان در سال شش بار می‌توانند کالای ملوانی وارد کنند و در هر بار تا سقف ۱۵ میلیون تومان معافیت مالی داشته باشند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه این قانون تنها برای ملوانان در استان قابلیت اجراشدن دارد اذعان داشت: انتقال کالای ملوانی به‌صورت تجمعی در استان ممنوع است.

کناری اظهار کرد: این روش برای مقابله جدی با قاچاق کالا و کمک به معیشت ملوانان محلی همچنین قطع ید دلالان و واسطه گران اجرایی می‌شود.

وی درباره بازارچه‌های ملوانی نیز عنوان کرد: عرضه کالاهای ملوانی طبق قوانین و چارچوب‌های مشخص در بازارچه‌های ملوانی انجام می‌شود که بر اساس قوانین تمامی کالاهای عرضه‌شده در این بازار با فاکتور، مهر و امضای ویژه این نوع کالاها فروخته می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان بیان کرد: نخستین بازارچه ملوانی در استان در روستای تیاب میناب راه‌اندازی شده است.

کناری در پایان تصریح کرد: با راه‌اندازی بازارچه‌های ملوانی راه قاچاق بسته و معیشت مردم مرزنشین نیز رونق بیشتری می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار